nån mer som får acne med kopparspiral?
Blev gravid som 18åring och hade då precis äntligen fått lite finare hy som snabbt förändrades igen.
Hade även massa finnar under tiden jag ammade, hade stoppat in hormonspiral så emellanåt var det rätt extremt och jag sökte dessperat efter olika rengöringsmedel utan framgång. Det på apoteket funkade väll sådär.
Sen tog jag ut spiralen och hyn blev bättre.
Sen blev jag gravid och finnig igen och även under tiden jag ammade.
Sen slutade jag amma och hade fortfarande inget skydd och hyn var mer och mer okej.
Sen stoppa jag in kopparspiral och skvättblöder ca1vecka och sen mens ca1vecka sen skvättblödning ca1vecka till. Och under hela den tiden har jag finnar... som värst när mensen är. Och det är riktigt mycke. Andra jag känner får 1-2st finnar när dom får mens som har kopparspiral och jag får 10-20st finnar.
Ringde bm och vill ta ut den och hon säger att den inte har med finnarna att göra ?! Men andra får ju 1-2st när dom har mens och jag 10-20st, jag har väll lättare att få helt enkelt. Men jag ser ju stor skillnad sen jag stoppade in den!! Har haft den nu några månader och nu känns det liksom som att det får vara nog!