• Anonym (ledsen)

nån mer som får acne med kopparspiral?

Blev gravid som 18åring och hade då precis äntligen fått lite finare hy som snabbt förändrades igen.
    Hade även massa finnar under tiden jag ammade, hade stoppat in hormonspiral så emellanåt var det rätt extremt och jag sökte dessperat efter olika rengöringsmedel utan framgång. Det på apoteket funkade väll sådär.
    Sen tog jag ut spiralen och hyn blev bättre.
    Sen blev jag gravid och finnig igen och även under tiden jag ammade.
    Sen slutade jag amma och hade fortfarande inget skydd och hyn var mer och mer okej.
    Sen stoppa jag in kopparspiral och skvättblöder ca1vecka och sen mens ca1vecka sen skvättblödning ca1vecka till. Och under hela den tiden har jag finnar... som värst när mensen är. Och det är riktigt mycke. Andra jag känner får 1-2st finnar när dom får mens som har kopparspiral och jag får 10-20st finnar.

Ringde bm och vill ta ut den och hon säger att den inte har med finnarna att göra ?! Men andra får ju 1-2st när dom har mens och jag 10-20st, jag har väll lättare att få helt enkelt. Men jag ser ju stor skillnad sen jag stoppade in den!! Har haft den nu några månader och nu känns det liksom som att det får vara nog!

• Svar på tråden nån mer som får acne med kopparspiral?
  • Anonym

Det har INTE med kopparspiralen att göra.
    Det är INGA hormoner i den så det kan omöjligt bero på den.
    Den innehåller bara koppar som försämrar miljön för spermien.
    Det kan alltså inte orska acne.
    De har väl bara drabbats av dålig hy?
    Gå till läkare?
    För det har inte med spiralen att göra.
    Endast ett sammaträffande.

• Anonym (ledsen)

Men om jag har mens 3 av 4-5 veckor i månaden så har det väll med spiralen att göra!

Förr kunde jag ha mens i 3-5dagar och det är ju lite skillnad!

• Anonym

Ja det har det.
    Men inte din acne.
    Men det blir ju av mensen då.
    men kopparspiral ger ökad blödning.
    Det borde du blivit informerad om??
    Byt skydd om du blöder så mycket.
    Låter inte bra alls.
    jag blödde också mycket av den.

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2008-07-14 11:43:19 följande:
    Ja det har det.Men inte din acne.Men det blir ju av mensen då.men kopparspiral ger ökad blödning.Det borde du blivit informerad om??Byt skydd om du blöder så mycket.Låter inte bra alls.jag blödde också mycket av den.
    Jo men eftersom att många får finnar när dom har mens en del bara en som går bort fort och andra får mer och som håller i sig längre. Nja jag visste inte att jag skulle blöda mer än halva månaden faktiskt. Blöda lite mer då trodde jag kanske 7-8dagar på sin högd... mängden är inte speciellt större per dag eller så.

Ja jag har beställt tid nu för uttag. Blir väldigt arg med och har ont i magen och brösten.

Vet inte rikigt vad jag ska ha istället bara.
  • Anonym (Mammax2)

Tog ut min kopparspiral idag eftersom jag har blött till och från i 8 månader nu. berodde på spiralen.
    Har även jag fått skörare hy när jag hade spiralen men beror nog mer på blödningen än på spiralen.

• challan82

Jag har alltid haft finnar och de verkar fortsätta komma med eller utan spiral...just nu med spiral i allafall :)

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Mammax2) skrev 2008-07-15 00:25:45 följande:
    Tog ut min kopparspiral idag eftersom jag har blött till och från i 8 månader nu. berodde på spiralen.Har även jag fått skörare hy när jag hade spiralen men beror nog mer på blödningen än på spiralen.
    Ja jag pratade igen med bm igår och hon sa att det säkert hänger ihop mer med blödningarna än med spiralen men blödningarna hänger ju ihop med spiralen. Blödningarna är ju klart också jobbiga men dom ser ju ingen så det är ju acnen som jag besväras mest utav.

Va jobbigt att blöda så länge hitills har jag iaf haft minst en blödningsfri vecka i månaden.
  • Todd

Hej.

Har besvärats av svår acne sedan kopparspiralen sattes in i våras. Ska ta ut den i sommar och kommer med spänning invänta eventuell förbättring. Då jag ej kan se några som helst andra orsaker till Acnen då Spiralen är det enda sambandet.

Svar på tråden nån mer som får acne med kopparspiral?