Vad gör man åt tunt hår?
Alltså: jag har fått jättetunt hår sedan jag fick mitt sista barn

Det ska väl finnas sånna där hår å naglar tabl, prata med hälsokosten.
Klipp det i en kortare frisyr som verkligen funkar på tunnt hår. Och ät b-vitaminer.
Finns Rogaine i Sverige??? Nagot sorts schampo, eller medel som man kan anvanda mot flintskallighet borde val anda finnas??
Och som sagt, kort frisyr och b-vitamin ar bra med.
Hårkontroll eller öljästtabletter är bra för håret...och att massera hårbotten 10 minuter varje dag.
Annars är en hårförtjockning att rekommendera.
Gå och prata med din frisör. Jag blev tunnhårig och är fortfarande efter min op, men ghon kollade och håret är på g ut igen.
Jag har jättekort hår, så det problemet är löst....B-vitamin får jag nog testa då....
Rogaine för kvinnor finns det ja, testa det!
Hårkontroll (köps hos hälsokost) är superbra för mitt tunna hår.
Jag tycker att mitt tunna hår blivit kraftigare av solroskärnor. Äter ett par matskedar av rostade sådana varje dag. Naglarna blir också finare.
Tack för alla råd, jag börjar bli orolig att jag inget hår ska ha kvar till min 40-årsdag
Rogaine finns pa apotek har, men kolla runt lite. Det skall vara den for kvinnor bara. Det ar ett schampo som man anvander nan gang i veckan som skall forebygga tunnharighet, sa det gor val inte haret tjockare direkt, men jag tror det avstannar framtida tunnharighet lite.
Silica tabletter kanske kan hjälpa dig.
Det finns silicol gel som är ett bra kosttillskott med kisel mot hår, hud och naglar. Finns också på hälsokost och kostar runt 188kr. Det är även bra mot magen
en annan sak min hårfrisör sa, att när man är gravid eler sjuk som jag var, behöver man inte oroa sig för håravfall, så länge man inte tappar och får kala fläckar på huvudet