• tristania

Vad gör man åt tunt hår?

Alltså: jag har fått jättetunt hår sedan jag fick mitt sista barn Någon här som vet om man kan äta vitaminer eller nåt, för att få tjockare hår? Jag blir snart galen....flintskallig vid en ålder på 37
  • Svar på tråden Vad gör man åt tunt hår?
  • anneliesb

Det ska väl finnas sånna där hår å naglar tabl, prata med hälsokosten.

• stinagreta

Klipp det i en kortare frisyr som verkligen funkar på tunnt hår. Och ät b-vitaminer.

• julmusten

Finns Rogaine i Sverige??? Nagot sorts schampo, eller medel som man kan anvanda mot flintskallighet borde val anda finnas??

Och som sagt, kort frisyr och b-vitamin ar bra med.

• DreadHead

Hårkontroll eller öljästtabletter är bra för håret...och att massera hårbotten 10 minuter varje dag.
    Annars är en hårförtjockning att rekommendera.

• Miss Emelie

Gå och prata med din frisör. Jag blev tunnhårig och är fortfarande efter min op, men ghon kollade och håret är på g ut igen.

• tristania

Jag har jättekort hår, så det problemet är löst....B-vitamin får jag nog testa då....

• anneliesb

Rogaine för kvinnor finns det ja, testa det!

• Knasis

Jag tycker att mitt tunna hår blivit kraftigare av solroskärnor. Äter ett par matskedar av rostade sådana varje dag. Naglarna blir också finare.

• tristania
    anneliesb skrev 2008-07-14 14:49:05 följande:
    Rogaine för kvinnor finns det ja, testa det!
    Finns det på hälsokost?
  • tristania

Tack för alla råd, jag börjar bli orolig att jag inget hår ska ha kvar till min 40-årsdag

• julmusten

Rogaine finns pa apotek har, men kolla runt lite. Det skall vara den for kvinnor bara. Det ar ett schampo som man anvander nan gang i veckan som skall forebygga tunnharighet, sa det gor val inte haret tjockare direkt, men jag tror det avstannar framtida tunnharighet lite.

• optimisten

Det finns silicol gel som är ett bra kosttillskott med kisel mot hår, hud och naglar. Finns också på hälsokost och kostar runt 188kr. Det är även bra mot magen

• Miss Emelie

en annan sak min hårfrisör sa, att när man är gravid eler sjuk som jag var, behöver man inte oroa sig för håravfall, så länge man inte tappar och får kala fläckar på huvudet

Svar på tråden Vad gör man åt tunt hår?