• Sockerpinglan

Vad ska man hitta på att göra? Minisemester med barn???

I sommar ska maken göra om hela altanen och det beräknar han kommer att ta minst en vecka. Jag tänkte försöka åka iväg med barnen då eftersom det kommer att gå mycket fortare och betydligt mer smärtfritt om han får göra det i fred!

Men nu kommer jag inte på någonting alls att göra, så är det någon som har tips på dagsutflykter eller små minisemestrar med småbarn???

Vi bor i Stockholm så vi kan ju ta oss några mil åt alla håll! Så snälla skriv dina tips på vad man kan göra!

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Svar på tråden Vad ska man hitta på att göra? Minisemester med barn???
  • Ennna

Pelle Svanslös hus och vandring i Uppsala.

Åka ut till Birka (roligt med båtresa och sedan utflykt - picknick.

• gizzla

lådbilslandet i nykvarn. Tore källberget i Södertälje. Sydpolen i södertälje. Parklekar i hela stockholm. En dags kryssning eller övernattning på en finlandsfärja?

• Livshlädje

Nyckelviken i Nacka!

Hågelbyparken i Tumba!

Djurgården - vasamuseumet, Aquaria, junibacken, skansen!

http://www.barnistan.se/

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Sockerpinglan

Oj, vilka bra tips!!! Tack så mycket!!!! Barnen är förresten snart tre och snart fem! Så jag tänker börja med Furuvik imorgon faktiskt!!!

Pelle Svanslös vill jag också gå på, lagom utflykt över dagen! Och lådbilslandet skulle ju lillkillen älska!!!

Alla tipsen var ju jättebra! Roligt, nu har vi små utflyktsmål hela sommaren!

mammamammamammamammamammamammamamma....
Svar på tråden Vad ska man hitta på att göra? Minisemester med barn???