f1carbon skrev 2008-07-14 22:30:38 följande:
honda frv(Vi letar efter en 7sits bil, gärna bensinsnål och billig)Det går inte att få till, billig ok men snål blir svårt.Blir trångt i alla såna bilar med alla säten uppfälda.vill man ha bra plats får det bli denna storleken på
bil.www.blocket.se/vi/17102150.htm
[/citat]
Angelven skrev 2008-07-15 07:48:34 följande:
[citat]
Peugeot 807 kör vi - men det är ju inte precist billigt med en ny - antar att du menar gammal begagnad ? Den ligger konstant på 9.2 l/100 km - mest 70-landsväg.Sju säten och gott om plats - då är det nog bara Chrysler GRAND voyager, de stora mercedesbussarna och renaultbussarna (alltså de riktiga, större än Espacen som är störren än scenic'en ni tittat på..)Dvs om vi pratar 7 personer och semesterpackning.7 personer och shopping/helgpackning går nog in i vår 807'a
Med billig menar jag bara de vanliga märkena, alltså inte Chrysler, BMW, Audi och de som jag anser lite dyrare. Vi vill ha en ny eller bara nåt år gammal. Sen vill vi inte ha för busslik eftersom de drar för mycket, utan mer som en kombi, men gärna liite bagage även när sätena är uppe. Men på de flesta verkar man slå huvudet i bakrutan i princip
Men vi ska kolla in Peugeot 807 och Honda frv, Hondan blev min man glad över att nån rekomenderade, han försöker övertala mig om den.