• sofie27

snälla hjälp någon! min whirlpool diskmaskin går i gång men........

min diskmaskin går i gång men efter några sekunder stannar den och bara blinkar,,,,har kollat kretskortet,pumpen och lita annat men hittar inget som är fel...någon???????????

• Svar på tråden snälla hjälp någon! min whirlpool diskmaskin går i gång men........
  • phille

hej
    ring deras kund tjänst 020-75 00 00. dom kan nog hjälpa dej
    lycka till

• RME

Prova att hålla in startknappen i några sekunder. Det fungerar på min.

• ebbozz

hehe, kan LOVA att vi haft problem med våran med... Har tfaktiskt bytt ut den idag... Piper eran? Det funkade när min sambo drog ut diskmaskinen och tippade den i sidled, samtidigt som han tryckte på on-knappen... Då körde den igång igen... SUCK!! Diskade precis mitt sista program så snart åker den nya in.

• sofie27

nej våran piper inte....när man trycker på startkanppen så går den igång och sedan ta den in vatten men sen bara stannar den och står och blinkar...min sambo har hållt på i timmar....men har tyvärr inte hittat något fel....allt är helt....suck....

• malinka2

Står den helt rakt? Våran krånglade massor fram tills vi ställde in så den står exakt rakt.

• ebbozz

det verkar var ungefär samma som med våran... fast våran pep oxå... skumt... Från början var det ibland, nu på slutet typ varje gång man skulle diska... Och eftersom jag är gravid i 8:e mån så klararjag inte av att dra ut och vicka på den själv... Så det blev bara diskat när sambon var hemma...
    Men prova att vippa på den, det var det enda som hjälpte med våran

• sofie27

ja den står rakt...vi börja tror att temperaturgivaren ha gått sönder....kan diskmaskinen betee sig så då???

• sofie27

han håller på att kolla de nu...man klarar sig ju inte utan diskmaskin...hatar att diska för hand ...

• ebbozz

våran stod rakt,... men när den började blinka och så, så fick man dra ut hela maskin från hålet och liksom vippa på hela maskinen, nästan lägga den ner på sidan (fast inte riktigt så långt ner) stänga av den och sätta på den igen när den var i den läget

• sofie27

hittat felet...va temperaturmätaren som sa ifrån för de va för varm vatten den pumpade in....vi ha varmt in inte kallt....men nu ändrade vi till kallt och skruvade ner varmvattenberedaren...:)) tur...nu har man ju känat pengar...undrar vad man ska göra för dom...shoppa kanske...:)) nej...de va skönt att det fixade sig...

• ebbozz

hehe, shoppa är en bra idé!! Skönt att det löste sig... En ny maskin eller tekniker är ju inte gratis direkt...

Svar på tråden snälla hjälp någon! min whirlpool diskmaskin går i gång men........