• Anonym

Hur tolka en kille som bara svarar på vissa sms? :S

Det är en kille jag är intresserad av, vi jobbade ihop ett tag och på så sätt fick jag hans nr, har även hans msn.

Jag tycker vi fick bra kontakt på jobbet, vi hade kul, retades me varandra och så, sedan har jag smsat honom lite, men problemet är att han svarar bara på vissa, t ex idag, skriver jag ett litet mess och får ett långt tillbaka.

Han svarar, jag svarar, men sista messet svarar han inte på, då skriver jag ett kort sms och lägger till en sak, DÅ svarar han, men på det efter svarade han aldrig.

Känns som att killen bara svarar på 2 max 3 mess jag skickar, är han ointresserad?

Jag tänkte få smsandet att leda till lite prat och sedan att vi kanske kunde träffas, men det verkar inte gå.

På msn går det kanon men han är inne max 1 gång i veckan om ens det.

Hur ska jag göra? Bara ge upp eller?

• Svar på tråden Hur tolka en kille som bara svarar på vissa sms? :S
  • Pappa82

Personligen tycker jag sms:andet kan vara tråkigt. Tycker visst att det finns en viss charm, men det kan lätt bli för mycket. Tycker mycket mer om ett "riktigt" samtal.

• Anonym
    AnnaGBG skrev 2008-07-14 23:21:09 följande:
    Ring istället!
    Men gud, det skulle jag aldrig våga så kan man väl inte göra? han skulle tycka att jag var knäpp och jag bara ringde helt random
  • drömhus

Killar är tröga och småpratar inte via sms som vi gör. Var rak och fråga direkt om han vill träffas och ta en fika/öl. Eller ring, som AnnaGBG skrev.

• Herr Gårman
    AnnaGBG skrev 2008-07-14 23:21:09 följande:
    Ring istället!
    Håller med. Han kanske inte gillar att SMS:a.
  • drömhus
    Anonym skrev 2008-07-14 23:23:55 följande:
    Men gud, det skulle jag aldrig våga så kan man väl inte göra? han skulle tycka att jag var knäpp och jag bara ringde helt random
    Varför då? Varför knäpp? säg som det är: du saknar honom på jobbet och vill träffas. Är väl inget konstigt?
  • Sajja

Ta mod till dig och ring! Karlar är inte som oss, dom pratar hellre än att skriva.. Säkert sittar han och hoppas du ska ringa nu.. :)

Stolt mamma till Vincent 4/11-07
  • Anonym
    Pappa82 skrev 2008-07-14 23:22:58 följande:
    Personligen tycker jag sms:andet kan vara tråkigt. Tycker visst att det finns en viss charm, men det kan lätt bli för mycket. Tycker mycket mer om ett "riktigt" samtal.
    Det kan ju vara en förklaring, men om en tjej som du inte känner så bra bara ringde helt plötsligt skulle inte du typ "ööh, vad håller hon på med?"

Kanske kan jag få arslet ur vagnen och sms och fråga om vi ska ta en promenad eller nåt iaf, det värsta som kan hända är ju att jag får nobben
  • AnnaGBG
    Anonym skrev 2008-07-14 23:23:55 följande:
    Jo, så kan man göra! Ni har ju haft kontakt via sms så det är ju inte helt random om du ringer upp.
  • drömhus
    Anonym skrev 2008-07-14 23:27:24 följande:
    Det kan ju vara en förklaring, men om en tjej som du inte känner så bra bara ringde helt plötsligt skulle inte du typ "ööh, vad håller hon på med?"Kanske kan jag få arslet ur vagnen och sms och fråga om vi ska ta en promenad eller nåt iaf, det värsta som kan hända är ju att jag får nobben
    Exakt. Kom igen tjejen! men föreslå inte promenad (om han inte har hund eller nåt) Det låter lite töntigt tycker jag.
Svar på tråden Hur tolka en kille som bara svarar på vissa sms? :S