• lillangel

Är de normalt med 36,5 i temp på en 5 månaders? Snälla svara mig!

Han har de ofta... är de normalt eller kan de bero på något ?

• Svar på tråden Är de normalt med 36,5 i temp på en 5 månaders? Snälla svara mig!
  • drömhus

Det är normalt. feber räknar jag på mitt barn vid 38 grader. Han har en normaltemp på 37.

• lisa86

det där tror jag är väldigt olika för alla. själv har jag alltid haft 35,5 och har feber när jag har 37. och vad jag har för mig är runt 36 det normala. så detbehöver du nog inte oroa dig för.

• buffybus

tror det är fullt normalt.. min pojke har nog samma.. men har örontemp så jag vet inte om den tar helt rätt..

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • lillangel

min svåger skrämde mig,han sa att de inte är normalt på en liten... han hade 38,5 igår och jag sa att han hade feber då,men han sa att de inte är feber på en liten...men eftersom hans normal temp ligger på 36,5 så anser jag de som feber tack för svaren.

• drömhus
    lillangel skrev 2008-07-14 23:51:18 följande:
    min svåger skrämde mig,han sa att de inte är normalt på en liten... han hade 38,5 igår och jag sa att han hade feber då,men han sa att de inte är feber på en liten...men eftersom hans normal temp ligger på 36,5 så anser jag de som feber tack för svaren.
    Självklart är det feber med 38,5! Dum svåger! Däremot så ska man inte ge små barn alvedon vid låg feber, om det nu det din svåger menade på ett otydligt sätt. På min son märks det tydligt när tempen blir 38+, gnälligt.
  • pinnen2222

min grabbs normaltemp ligger oxå runt 36,5..sen när han var jättegnällig en dag så var hans temp på 38,5...avvaktade länge men bebisen ville inte somna och bara gnällde..inte skrek utan bara var missnöjd. till slut så gav jag han en panodil sup för barn som min bvc rekommenderat.,febern försvann och barnet sov och nästa dag var han frisk..har inte varit sjuk sen dess..avvakta och se men en temp på över 38 är faktiskt på gränsen. bvc har sagt att gränsen går vid 38..
    lycka till och kör på din magkänsla
    kram och godnatt

• Ulrika333

Du kan ju alltid ringa till sjukvårdsrådgivningen och fråga vad de tycker.... men 38.5 är feber!

• drömhus
    pinnen2222 skrev 2008-07-14 23:57:20 följande:
    min grabbs normaltemp ligger oxå runt 36,5..sen när han var jättegnällig en dag så var hans temp på 38,5...avvaktade länge men bebisen ville inte somna och bara gnällde..inte skrek utan bara var missnöjd. till slut så gav jag han en panodil sup för barn som min bvc rekommenderat.,febern försvann och barnet sov och nästa dag var han frisk..har inte varit sjuk sen dess..avvakta och se men en temp på över 38 är faktiskt på gränsen. bvc har sagt att gränsen går vid 38..lycka till och kör på din magkänslakram och godnatt
    Ska tillägga att jag också gett alvedon vid feber för att barnet ska kunna äta och sova! Gå på magkänsla!!!
  • lillangel

mm han fick alvdon supp igår natt när han hade 38,5 och så poppar de upp mycke risgryn i lilla munnen nu så ja han va jätte ledsen faktiskt

• drömhus
    lillangel skrev 2008-07-15 00:11:51 följande:
    mm han fick alvdon supp igår natt när han hade 38,5 och så poppar de upp mycke risgryn i lilla munnen nu så ja han va jätte ledsen faktiskt
    Om han får tänder också så kan ha ont! Ge smärtlidnrande med gott samvete och ta han om er.
  • Ledilnaan

38,5 säger min bvc inte är feber, utan förhöjd temperatur, om tempen går över 38,5 så är det feber.
    Sen ska man självklart ge alvedon om man ser att de mår dåligt, vissa barn springer runt och leker när de har 40 grader, medan vissa är nästan deckade vid 38.

Svar på tråden Är de normalt med 36,5 i temp på en 5 månaders? Snälla svara mig!