• Annifrid

snälla hjälp, ni med erfarenhet av rfsu-test

Hej!
    Jag har en fråga till er som lyckats bli gravida och som testade med rfsu:s graviditetstest.
    Jag har bim på fredag eller lördag (17/4) och testade med rfsu igår morse. Efter fem minuter kunde jag bara se kontrollstrecket men efter 10 minuter såg jag en svag, svag skugga eller antydan till streck där resultatstrecket ska visas. Detta streck blev något starkare när det gått ännu längre tid (men då var det ju för sent att avläsa resultatet). Så nu undrar jag vad jag ska tro om detta. Finns det någon chans att jag är gravid? Någon som varit med om samma sak? Jag vill så otroligt gärna att det ska vara något den här gången, eftersom jag blivit inseminerad för femte gången. Har tyvärr inga graviditetstecken och inte PMS-tecken heller.
    Annifrid

• Svar på tråden snälla hjälp, ni med erfarenhet av rfsu-test
  • Sannis77

Hej!
    Min första graviditet som tyvärr slutade i mf, började med att jag testade med rfsu-sticka. Men den visade att jag "inte" var gravid. Sen väntade jag två dagar och testade på nytt med ClearBlue och fick ett starkt +
    Jag har läst att rfsu-stickorna inte är lika bra/pålitliga som Clearblue, så mitt råd är att byta sort!
    LYCKA TILL!

• Maijan

Hej! Jag förstår att du längtar efter ett +. Jag har varit gravid tre ggr och det har tagit olika lång tid innan det blivit ett pos resultat. (jag syftar på antal dar efter äl). Andra gången blev det pos efter ca 12 dagar, men mycket svagt streck o inga grav symtom. Testade några dagar senare (dan efter bm tror jag) fortf mycket svagt men pos. Du får nog ge dig till tåls och vänta o se om mensen dyker upp el inte.. tänk på att en del får mycket svaga streck el tom negativt även om de testar vid bim. Ibland kan det ta tid innan kroppen börjar producera grav hormoner. Lycka till och hoppas att det har tagit sig den här gången!

• Lilla

Hej hej! Jag testade med RFSU-test tiiiiiidigt och fick samma resultat som du. Och nu är jag i v 24 och väntar tvillingar....

• Full av förhoppning

Denna graviditeten började jag med att köpa ett PREG dagen innan Bim... jag testade men fick inget streck i den rutan så jag slängde det.... efter en timme gick jag tillbaka och kollade och då var där ett streck.....

jag sprang till apoteket och köpte ett till preg... gick hem och testade och stod och stirrade på testet i 10 minuter.... efter ca 4-5 minuter kom ett streck... men inte inom de utlovade 3 minuterna...

så jag åkte till pressbyrån och köpte ett rfsutest för de skulle vara känsligare hade jag läst.... det tog 7 minuter innan ett svaaaaaaaagt streck kom, inte inom de utlovade 5 minuterna så jag vågade inte tro på nåt....

så dagen efter köpte jag ett Clearblue på apoteket, gick hem och testade och VOILA... ett + på mindre än en minut.
    Kör på Clearblue!!!
    Lycka till!

• Vanna

Hej!

Jag testade före bim med rsfu-test. Jag såg heller inget streck efter några minuter, men efter runt tio minuter dök ett svagt, svagt streck upp. Jag visste inte heller vad jag skulle tro, så jag väntade någon dag och prövade ett annat test. Det visade också positivt, även om strecket även där var svagt.

Så i mitt fall betydde det att jag var gravid, men ta inte ut något i förväg. Vänta någon dag och pröva ett annat test. Clear-blue är bra.

Jag håller tummarna för dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• lillanp

Testade possitivt med rfsu 13 dagar efter äl men svagt. Starkt + med cb 3 dagar efter. Lycka till!

• FijaPija

Hej!
    Jag testade med rfsu 3 dgar före BM. Det blev först bara på kontrollstrecket fastän jag hade väntat 5 min. Jag gick ut och förberedde frukosten och sen in på toa igen och då var det svagt, svagt på reslutatstrecket, alltså preicis samma erfarenhet som dig.

Vad jag har hört så kan det aldrig bli "fel" på det hållet att du kan få utslag om du inte är gravid, däremot tvärtom - så det verkar onekligen som om du är gravid ! Dock är det ju väldigt tidigt och några gravsymtom ska du nog inte heller förvänta dig ännu. Vänta till lördag morgon och gör ett ClearBlue test också för att få ett tydligare resultat. Lycka till!

• Full av förhoppning

På Preg står det att ett streck kan uppstå efter 10 minuter och att det då inte betyder att du är gravid... vet inte om det är samma med andra tester.....

• Sparvel

Testade pos med rfsu 4 dagar innan bim.
    Testade sedan pos med cb på bim-dagen, så det stämde. Nu är jag i v.15.
    Men tro inget förrän nu testat om en vecka igen!
    Jag hade inte heller så mycket grav.symptom, men jag "bara visste" att jag var gravid...

Vi håller tummarna för dig!

• Annifrid

Tack snälla ni för alla svar! Försöker att inte hoppas för mycket, men det känns ju som att det inte borde vara helt kört i alla fall. Grejen är att jag råkar fylla år på bim och det kommer en massa folk. Om jag nu inte är gravid hade jag velat veta det på förhand, så jag inte blir så knäckt på festen. Men rfsu-testen verkar ju tyvärr inte vara så mycket att lita på.

Svar på tråden snälla hjälp, ni med erfarenhet av rfsu-test