Gå-in-skafferi eller större tvättstuga?
Vi ska bygga om och jag står i valet och kvalet mellan större tvättstuga eller ett skafferi som man kan gå in i.
Tvättstugan är idag 1,50*1,80 m så den är liten. Det finns ett fönster (går ej att göra om till dörr). Får plats med tvättstapel, varmvattenberedare, Två underskåp där vi har med bänkskiva och två överskåp. Får inte plats att hänga kläder, idag hänger kläderna i badrummet som ligger i anslutning (utan dörr) till tvättstugan. Om vi behöll tvättstugan som den är skulle jag få hänga de våta kläderna i badrummet uppe, som dock inte finns ännu
Om jag satsade på tvättstugan skulle den bli nästan dubbelt så stor med grovingång, grovvask, (eller vad det heter), bänkskiva, en garderob för handdukar och ett städskåp samt plats att hänga kläder.
Om jag istället satsade på skafferiet skulle det vara 1,30*2,30 (ingång på kortsidan). Därinne tänkte jag ha hyllplan och alla prytslar som man inte använder varje dag som våffeljärn, matberedare och sådan. Och så mat förstås (Vi kommer dock ha ett skafferi i köket där vi också kan ha mat).
Att satsa på skafferi skulla vara det billiga alternativet. Vi skulle slippa ta bort väggar, dra el och vatten och kakla och klinkra hela tvättstugan. (Det lär ju gå på säkert 100 000) Men samtidigt vore det ju skönt att ha en större tvättstuga med grovingång och plats att hänga kläder.
Vad hade ni gjort?