• Vipera

    Piercing i örat på kille, höger/vänster?

    Alltså jag tror mig ha förståt att det inte betyder något längre med vilket öra man piercar men vad är er åsikt? Jag tog hål i höger öra nu bara därför att det väger upp mot en tatuering på vänster arm. Alla på studion från ägaren till harleyknuttar intygade att det gör man som man vill och höger/vänster betyder inget nu. När sedan min blivande exfru såg det sade hon genast "varför tog du hål i bögörat?"
    Såvitt jag förstår så betydde de olika sidorna att man var bög eller hetero men det var olika i olika delar av världen och även i Sverige så det dog ut för typ 20 år sedan. Småland och hela Norrland var tydligen vänster=bög medan Stockholm var tvärsom om jag minns rätt.
    Skulle ni reagera och då, hur?

  • Svar på tråden Piercing i örat på kille, höger/vänster?
  • skrattande

    Jag undrar förstrött om det någonsin betytt någonting för andra än hetrosexuella män med bögskräck som var väldigt måna om att alla visste att de var hetrosexuella. Jag har inte hört talas om något ta-hål-i-ditt-öra-för-att-visa-att-du-är-gay initiativ från homorörelsen.

  • Cyberdansken

    Hörde det där redan på 70-talet då jag tog hål, men det försvann rätt fort eftersom det var olika överallt. Min sitter dock i vänster öra, och tatueringen på höger arm..

  • Grunsjar

    Hahahahah, ja den där klyschan från typ -81 kommer nog folk att få leva med. När jag själv skulle pierca mig så var ja LIVRÄDD för att ta hål i bög-örat. Så jag intalade mig själv tills jag nästan blev galen att det är vänster öra som gäller. Men så inser man efteråt att "fan vad fjantigt att lyssna på det där". Så numera är jag piercad i båda öronen. :) Var inte rädd, din fru sitter bara fast i det förflutna som många andra lustigkurrar gör. Håla på var du vill, för bövelen!

  • Schnitzel

    Läste nånstans i ett engelskt forum för ett tag sen minns inte vilket, där dom menade på att svenska killar med hål i örat (vilket som) var starkt förknippade med gaykulturen.

    skojj.

  • Nixx
    SkåneP skrev 2008-08-03 13:18:28 följande:
    Vänster = bögHöger = knarkare
Svar på tråden Piercing i örat på kille, höger/vänster?