• z86a

cola eller cola light till magsjuk?

min sambo ligger dålig, undrade ifall han borde dricka vanliga cola lr light . ngn av de ska vara bra för magen, men kommer inte ihåg vilken ngn som vet ?

• Svar på tråden cola eller cola light till magsjuk?
  • Psychobilly

man ska dricka avslagen cola. light eller vanlig spelar nog ingen roll

• Blenda Mu

avslagen vanlig cola vet inte om det "verkligen" hjäöper..

• drömhus

jag skulle dricka vanlig så att man iaf får i sig socker.

• Bebis

Jag fick för mig att det är vanlig, socker=energi?

Don't Panic
  • Blenda Mu

tror inte light innehållet med en massa sötningsmedel gör det bättre

• Ninjasmurf

Inget av dem!
    Det är en myt att cola hjälper.

• Bebis
    Ninjasmurf skrev 2008-07-15 10:25:16 följande:
    Inget av dem!Det är en myt att cola hjälper.
    fast lite vätska och socker är ju inte fel då man kanske har svårt att få i sig annat när man mår dåligt. Iofs funkar väl socker/salt lösning lika bra men hur gott är det på en skala
    Don't Panic
  • Bakeapple

Har man diarré ska man inte dricka massa socker för då kan diarrén förvärras, men om man kräks är vanlig cola bra.

• skånetös78

Skulle tippa på att vanlig cola är bäst eftersom den inehåller vanligt socker. Light innehåller ju sötningsmedel och det är ju lite lösande i större mängder och kanske inte det man direkt behöver vid en magsjuka..

**Blivande Fru Nordström**
  • z86a

han fick en piggelin d hjälpte super! :D ni vet killar och sjuka :S lite extra mesiga

• Bebis

Naww stackars liten då Hoppas han kryar på sig.

Don't Panic
  • Aurora Borealis

Jag tror att man ger saft eller avslagen cola till barn för att de ska dricka något överhuvudtaget när de är sjuka, och få i sig vatten, plus lite socker.
    Vuxna kan nog dricka vanligt vatten =)

• Bebis
    Aurora Borealis skrev 2008-07-15 13:02:15 följande:
    Jag tror att man ger saft eller avslagen cola till barn för att de ska dricka något överhuvudtaget när de är sjuka, och få i sig vatten, plus lite socker.Vuxna kan nog dricka vanligt vatten =)
    Fast då får man ju inte i sig nån energi, vilket ju är syftet litegrann. Så socker/salt lösning är nog bättre än vatten.
    Don't Panic
Svar på tråden cola eller cola light till magsjuk?