• Anonym (Hjälp)

Behöver träffa en Psykolog eller terapeut. Tips och hjälp?

Bestämt mig för att ta tag i och prata med någon men jag vet inte i vilken ände jag ska börja.

Var hittar man en bra i Västra götaland?
    Kostar det mycket?

Och ni som träffat någon, har det hjälpt er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 13:57
    Hej!

Ville bara tala om att jag har kontaktat dom på Psykologprogrammets och ska på utvärderingsträff nästa vecka. Känns så sönt att äntligen få prata om saker som jag burit på så länge.

• Svar på tråden Behöver träffa en Psykolog eller terapeut. Tips och hjälp?
  • kjempejente

Bra initiativ att ta tag i allt jobbigt.
    Ring din VC och be att få träffa en läkare. Den kan sen remiterade dig rätt och då hamnar du inom läkarvården så då behöver det inte kosta mera än ett vanligt läkarbesök.
    Lycka till!

• phille

tjena var i västra göra lands län bor du

• Anonym (Hjälp)

Oj! är det sant!
    Nån speciell läkare jag ska träffa? eller är det allmänläkare?

kjempejente skrev 2008-07-15 11:04:10 följande:
    Bra initiativ att ta tag i allt jobbigt.Ring din VC och be att få träffa en läkare. Den kan sen remiterade dig rätt och då hamnar du inom läkarvården så då behöver det inte kosta mera än ett vanligt läkarbesök.Lycka till!
  • Anonym (Hjälp)

Göteborg

phille skrev 2008-07-15 11:06:53 följande:
    tjena var i västra göra lands län bor du
  • phille

annars så ringer du skjuvårds upp lysningen och ber att få bli kopplöad till öpen vården inom psykriatrin
    det kommer hjälpa dej tro mej jag vet

• Anonym (Hjälp)

Tack phille!

var dom bra där? Vad är det för skillnad på Psykolog eller terapeut?

• phille

tror att psykologen har bättre utbildningar men är inte helt säker jag vet inte om dom är bra men dom är ju en öppen vård jag går i skåne

• kjempejente

Själv så tycker jag att psykiatiker är bättre, för dem är läkare i botten och kan både sjukskriva och skriva ut medicin vilket gör att man behöver bara ha en kontakt.

• Anonym (Hjälp)

Ok, men kan man själv säga att man vill träffa en psykiatiker?
    Och hur mycket måste jag förklara om varför jag vill träffa nån för att få en tid?

Svar på tråden Behöver träffa en Psykolog eller terapeut. Tips och hjälp?