tvestjärtar i brevlådan!!
Hur blir man av med dom?? Det kryllar i lådan och över all post, jag skojar inte när jag säger att botten är ett myller av dom!
Någon som vet hur man blir av med dem?
Hur blir man av med dom?? Det kryllar i lådan och över all post, jag skojar inte när jag säger att botten är ett myller av dom!
Någon som vet hur man blir av med dem?
Min syster tog dit anticimex och hennes granne sprayade med nå gift...
De försvann...
Men de kom tillbaka efter ett tag
Så det hjälpte inte så bra fastän anticimex varit där.
Eller det hjälpte för stunden. x antal dagar (veckor)...
Salt!! Det gillar dom inte
Ta gärna lite grovsalt som inte smälter så lätt.
Prova att lägga en tvål i brevlådan. HAr hört att det kan funka.
åh tack! då ska jag prova salt, och funkar inte det så ska jag testa tvål. dom är ju så äckliga!!
malen kanel är jätte bra. På ladet hade vi nog över hundra tveskjärtar i brevlådan lade kanel på botten av den och nu hittar man bara någon ennstaka, så det funkar
då blir det salt, tvål och lite kanel
vitpeppar funkar kanon med!!
Dom som ropar på Anticimex så fort nåt ser lite läskigt ut...
Hur är det med miljötänkandet egentligen?
Om vi skall lyckas sköta om vår jord för framtiden måste ALLA aspekter beaktas. Inte bara att byta till lågenergilampor!
Lösning: Skaka av posten innan ni tar in den.
OxenMannen: Har inte sagt ett ljud om Anticimex ( f ö kan jag tycka att Anticimex kan behövas tas till när man provat alla miljövänliga alternativ som tvål, kanel, salt och sådant... )
Men vad bra! Nu har jag massa olika förslag jag kan pröva på! Fick ett till tips av pappa nu när han var här också, att ta bort botten på lådan och sätta dit plexiglas istället, för dom gillar inte ljuset. Så det blir sista utvägen när jag provat allt det här. För i ärlighetens namn så vill jag inte vara tvungen att stå på trappen och vända på varje papper i brevlådan för att skaka av alla tvestjärtar... en och annan står jag ut med.. men inte den mängden vi har nu.
lia76: Haha, ja så KAN man ju göra, men jag vet inte om det är rätt!
Själv är man brevbärare och just ni kryllar det av tvestjärtar i 75-80% av alla brevlådor. Uscha! Intressant är att det är alltid samma brevlådor de återkommer till och gärna sådana nära häckar eller sådana som sitter långt ner. De gillar att sitta i locket och jag tror inte jag sett något kryp i sådana där brevlådor som har rundat lock.
KhiraLi, man kanske skulle byta brevlåda då
För att va riktigt säker ska man alltså strö i salt, kanel, peppar och tvål i en brevlåda med rundat lock där man sågat ur botten och satt dit plexiglas
nyfiken!!! har du fått bort dom? såg i en annan tråd att det ska funka med vitpeppar.... snart har du väl hela skafferiet i postlådan ..hehe...