Jag fattar inte vad grannen tänker - fy vad frustrerad jag blir!
Måste bara få ur mig lite ånga! Ursäkta om jag blir långrandig.
Vi är idag en liten familj på 3 som ska bli 4 till hösten och vår lägenhet är för liten. Vi har idag en 3:a på 75 kvm 3 trappor upp utan hiss. Vi känner ett visst behov av flytta innan bebisen kommer.
Vi hade en mäklare här för ett litet tag sedan som värderade lägenheten och la ett förslag på utgångspris som ligger ganska exakt på vad vi egentligen behöver få ut för att gå +/-0 med tanke på de uppgraderingar vi gjort sedan vi flyttade in (bytt alla vitvaror till rostfritt, satt in diskmaskin som inte fanns innan och ny tvättmaskin, och fräschat upp köket med nya luckor, bänkskiva, kakel etc).
I förra veckan hittade vi ett litet radhus som vi la ett bud på och när jag pratade med den mäklaren igår lät det som att vi mycket väl skulle kunna komma till en överenskommelse med säljaren ganska snabbt.
Allt såg ljust ut tills min sambo kom hem igår kväll och sa att det nu ligger en lägenhet på hemnet i trappuppgången brevid vår (samma br förening) också en 3:a men ett par kvm större, visseligen en våning högre upp - med ett utgångspris 300 000kr lägre än vad vi 'måste' få ut för att inte gå back!! AAARRGGGHHH!!! Jag fattar inte vad grannen tänker!! Vi bor i en jättebra förening med löjligt låg månadsavgift i ett attraktivt område. Det såldes en 2:a på 63kvm på våningen ovanför oss för bara någon månad sedan som gick för samma peng som de begär för sin 16 kvm större 3:a! Visseligen är marknaden sval just nu, men detta är ett enormt underpris och det gör ju att vi omöjligt kan lägga ut vår lägenhet 300 000kr dyrare så länge de har sin ute. Deras är inte riktigt samma standard, lite äldre vita vitvaror, ingen diskmaskin eller tvätt - men det gör ju inte 300 000kr skillnad på marknaden. Och även om de är ute efter en budgivning är ju 300 000kr optimistiskt. Det som retar mig ännu mer är att det är samma mäklarfirma (annan mäklare dock) som värderade vår lägenhet för mindre än 2 månader sedan.
Jag blir så ledsen och frustrerad. Vi har letat jättelänge, vi har varit med i budgivningar som gått för högt och fått hoppa av etc. Nu när det äntligen ser ut som om vi hade hittat något så händer det här! Suck! Ska man aldrig få en break?!
slut på gnällandet... tack för att ni lyssnat!