Kläder på intervju?
Ska på en intervju på Torsdag ska till ett bemanningsföretag.
Vad kan man ha på sig på en intervju?
Kavaj har jag inte...
Ska på en intervju på Torsdag ska till ett bemanningsföretag.
Vad kan man ha på sig på en intervju?
Kavaj har jag inte...
Klä dig hel och ren i första hand. Du ska inte vara obekväm i kläderna
Jobbar på bemanningsföretag. Vissa uppdrag kräver kavaj.
När jag var på intervjuv hade jag finbyxor och skjorta. Kläder som jag då klädde mig i dagligen så att säga.
Ha kläder du känner dig bekväm i och som du ser ordentlig ut i.
Har du en fin vardagstopp eller annan fin tröja så kan du ha det med.
Jag har gått på intervju i jeans och vanlig tröja och fått jobbet (kontorsjobb).
Det är en rätt vanlig missuppfattning att man ska klä upp sig för en intervju.
Kom då hellre i de kläder som du tänkt använda på jobbet om du får det.
I bemaningsbranchen är det lite klurigare med klädkod eftersom man måste anpassa sig efter så många företags olika klädkoder.
Visst kan du få jobb om du kommer i tshirt och jeans, men du kommer nog få veta vad som gäller beroende på vilket uppdrag du hamnar på.
Till mig så säger de när de beskriver uppdraget vilka kläder jag ska ha.
Tex att på detta ställe måste du ha kavaj, där får du inte ha jeans osv.
puffar
Bemanningsföretag brukar alltid vara så 'finklädda'. Jag har varit på ett par intervjuer o hade på mig vanliga kläder men höll mig till färgerna vit-svart-blått-grått. Sedan skulle jag på intervju ute till själva företaget och bemanningsassistenten sa till mig att jag skulle klä upp mig i finbyxor, fin blus typ.. Jag är rätt så shabby chic haha, så jag äger inga 'finkläder'. Jag tog på mig en enkel klänning i vit/grått, det var det finaste jag hade. Döm om min förvåning när konsulterna som skulle intervjua mig sitter där i kortbyxor/sneakers. Då var jag verkligen glad att jag inte lyssnade på bemanningsföretaget!
Tycker du ska klä dig vanligt men undvika plagg som sticker ut för mycket. Ha på smilet o var avspänd, det är viktigare än vad du har på dig.