• riotflickan

SNYGGA gravidkläder...

Hej alla!

Är i vecka 13 och har dessutom problem med uppsvälld mage. Jag ser med andra ord mycket mer gravid ut än vad jag är... Vill dessutom inte ha något som sitter åt över magen, för det gör ont. Har börjat kolla lite smått på gravidkläder, med hallå! Ser ju ut som s.k.i.t. det mesta!

Var på H&M igår och höll på att storkna. Jag köper ju kläder där ibland normalt, men gravidkläderna såg ut som något de grävt fram ur en låda från KappAhl 1998. Amnings-BH:arna var de snyggaste jag sett, dock! Men det vågar jag inte köpa ännu. :)

Har för mig att TOPSHOP har OK kläder (bor i Stockholm) så jag ska ta mig dit när jag orkar. Just nu går jag mest i klänning, men jag är en jeans-nörd så det är svårt. Ska låna lite baggy jeans från maken! ;) Har sett att de har smala jeans på Proud, någon som testat? Kan inte Cheap Monday göra gravidjeans? Jag borde mejla dom om det!

Någon som har några andra tips? Kanske på kläder som funkar fastän de inte är tänkta för gravida? Eller några schyssta gravidkläder?

• Svar på tråden SNYGGA gravidkläder...
  • Freiya

tunikorna som finns nu är ju väldigt gravidvänliga öven om de inte är gravidkläder.
    jag tyckte att HM hade jättesöta toppar och skjortor och tunna sköna byxor och sådär när jag kollade förra veckan. men det beror ju förstås vilken stil man gillar :)
    har du provat att ha de vanliga jeansen under magen och ett längre linne till bara? HM har skitsköna långa linnen för 49:-.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • nadja84

Gina tricot har massor av tunikor och tröjor som passar perfekt som gravidkläder. Kolla www.laredoute.se tror dom kan ha lite snyggare gravidkläder än andra ställen.

Topshop har fina gravidkläder som du säger, sen kan du ju kolla butikerna på karlavägen där finns det massor med gravidkläder i alla barnbutiker har jag för mig.. var ett tag sen jag var gravid nu
    Lycka till
  • lilla hej

* Vero moda
    * Zara
    HM beror på vilken butik du handlar, där jag brukar vara fanns bara som du säger, igår var jag på ett annat ställe och vilka snygga gravidkläder de hade, synd bara att jag inte är gravid längre...

Annars kolla in
    www.4mom.se

• Simonsmami

Håller med dig, de flesta gravidkläder är fula. Men som det skrivits tidigare i tråden så passar ju tunikor och många klänningar. Var på topshop och hittade lite fint. Jeans, linne och två toppar. Lite dyrare än hm men absolut värt. Jag vill inte se ut som en tant under graviditeten utan klä mig i min vanliga stil.

• danitra

Jag köpte bara vanliga kläder i något större storlekar. Framförallt på Gina men även HM.

Köpte även riktigt låga jeans som gick under magen, men så hade jag en hög mage också.

• CTMT

Lindex och H&M har bra mammakollektioner tycker jag.
    Även Vero Moda har börjat med mammakläder!

Men bäst tycker jag ändå att GinaTricot är :) Där finns jättemånga "mammakläder" just nu pga trenden med tunikor och stora skjortor och leggings och klänningar och allt vad det innebär :) Har t o m hittat en kjol där med mjukt tyg som man kan dra upp över magen!

Däremot så ska du satsa på mammajeans i de butiker som har en riktigt mammakollektion. Lycka till!

• Clapton

Måste slå ett slag för yoga kläderna hos www.gullgrodan.se .Tycker dom är supersnygga och hur sköna som helst. De randiga mamma tightsen är också läckra och coola till kjol och klänning.

• Pormoicheia

Var faktiskt och köpte mammakläder idag på den lokala secondhand butiken.

Ett par tunna svarta långbyxor, ett par tunna blågröna mjukispitratbyxor och ett svart linne.
    Totalt lade jag ut ca 80:- och 2 av plaggen är designade så jag kommer att kunna använda dem som vanliga plagg efter att "pyret" behagat titta ut och magen (förhoppningsvis) åtrergått till normalt.

Visst, inga modeplagg men dem var inte fula iaf.
    Dem ser ut som vanliga neutrala kläder helt enkelt.
    Så second hand ska man inte underskatta.

Svar på tråden SNYGGA gravidkläder...