• Emil05

hur får man bort mögelfläckar på insatsen till vagnen?

Har köpt en barnvagn med insats på nätet, begagnad och när den anlände hem är baby insatsen fläckig av mögelfläckar,, hur får man bort dem?
    kan ju inte lägga en ny baby i en möglig insats, så jag måste ha bort dem, annars får jag ju kasta den..

snälla hjälp

• Svar på tråden hur får man bort mögelfläckar på insatsen till vagnen?
  • barasara

prova galltvål, det brukar man få bort det mesta med.

• bebis08

Jag skulle inte använda den!
    Mögel är inte alls hälsosamt...
    Jag skulle kontakta säljaren och kräva återköp!

• Jesslan

jag tvättade våran med thinner och sedan in i tvättmaskin thinner avdunstar så det är inte farligt att använda ur den synvinkeln

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • Emil05

problemet är att den e köpt på blocket av en privatperson så det blir nog ingen möjlighet att återköpa här inte..

Vart köper man galltvål? är det så man typ skrubbar med rotborste eller i tvättmaskin?

Tack för tipsen!

• Jesslan

galltvål kan du köpa i järnaffären och säkert på fler ställen den är superbra, alltid tråkigt om man får saker som inte är i skicket man förväntar sig förstår inte varför folk säljer sånt. blöta fläckarna med galltvål och låt det verka sen kan du tvätta efter ett tag tror dock inte det går tror mer på thinner även om det låter farligt men det är det inte. min syrra gjorde det och hon är SUPER pipplig med allt.

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • Emil05

tack jesslan för dina svar.. ska handla thinner och testa..

håll tummarna!

• t h o w e
    Emil05 skrev 2008-07-15 15:19:53 följande:
    tack jesslan för dina svar.. ska handla thinner och testa.. håll tummarna!
    galltvål finns även på babyland.
  • Jontesfru

hade hon inte sagt det i sin beskrivning så kan du visst det kräva återköp. Är det fel på varan tycker jag dessutom du ska kräva att hon betalar tillbaka frakten också + att hon står för den nya frakten också!!

Mamma till Anton 11år och Axel 1 år
  • Yavanna

Har du tänkt att ha ett barn i vagnen? Tänk på att även om du får bort mögelfläckarna så kan det fortfarande finnas kvar mögelsporer som du inte ser, och mögel är absolut inte hälsosamt för barn. De kan utveckla allergier och andra otrevligheter...jag skulle aldrig lägga ett barn i en vagn som det fanns mögel på, även om jag lyckades tvätta den. Nej, kräv att få byta vagnen eller släng den...tänk på barnets bästa.

• moonweb

Om det inte stod i annonsen att vagnen hade mögelfläckar, så kan du visst kräva att få lämna tillbaka vagnen. Om det inte lyckas, så kanske du kan köpa en ny insats, så behöver du inte köpa en hel vagn.

Jag skulle inte låta barnet sova i en vagn som är mögelskadad, för även om själva fläckarna går bort så lämnar mögelsporer kvar i tyg och ev. stoppning, och det är självklart inte bra för barnet!

• Emil05

jag har börjat se mig om efter en ny insats men det verkar ju vara en djungel, har en syskonvagn av modell easy walker, är det någon som känner till någonstans där de kan tänkas ha reservdelar??
    finns tydligen i Norge vad jag kan hitta...

• fabi

På näten säljer ju flera butiker såna där vagnar, du kan ju bara köpa en ny insats.

Svar på tråden hur får man bort mögelfläckar på insatsen till vagnen?