Vilken barnförsäkring?
Vilken barnföräkring ska man välja? Vilken har ni valt/skulle ni välja och hur resonerade ni? Tacksam för tips!
Vilken barnföräkring ska man välja? Vilken har ni valt/skulle ni välja och hur resonerade ni? Tacksam för tips!
trygghansa har vi valt...när sambons kussin som jobbar på ett konkurerande försäkringsbolag sa att trygghansa är bäst å han själv har den så fick det bli den
Trygghansa är vi supernöjd med
trygghansa
vi har IF metalls medlems barn försäkring
Vi hat oxå valt trygg hansa, dom var det enda som hade en bra försäkring när stora killen (9år) föddes för hästar om olyckan skulle vara framme.
Säger trygghansa jag också, om du väljer annat bolag så kolla villkoren väldigt noga, finns dem vars försäkringar inte börjar gälla för alla sjukdomar ect förrän barnet fyllt visst mycket. Jämförde väldigt mycket innan vi tog trygghansa och kom fram till att de täckte upp mest fysiska tillstånd ect med bra villkor, men även psykiska problem och allergier ex och det tyckte vi var viktigt.
Vi valde både TH och Skandia för att sedan i lugn och ro kunna jämföra. Skandia var klart bäst!
Ang. skandia hade jag gått ut och läst villkoren under E1 och framåt innan jag övervägde den försäkringen, valde inte skandia pga dessa
trygghansa har vi på våra barn och även på oss vuxna!
Tack för alla svar! Ni som valde trygghansa, valde ni:
¤ 'väntabarn' [Ett bra skydd som gäller under graviditeten och fram till att barnet blir sex månader. VäntaBarn kostar 1050 kr och innehåller MammaBarn, en sjuk- och olycksfallsförsäkring för barnet och en livförsäkring för pappan]
eller
¤ 'mammabarn' [MammaBarn är en gratis olycksfallsförsäkring för mamman och en livförsäkring för barnet. Barnets försäkring gäller från graviditestvecka 26 och fram till att barnet blir sex månader].
Den här länken finns i en annan liknande tråd:
http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/justnu.asp?_archive_id=190&avd=start
Där kan man jämföra olika försäkringsbolags villkor och priser. Vi har valt Länsförsäkringar.
Casper och Novas mamma: jag är gravid i v 37, jag kan väl inte teckna någon 'riktig' barnförsärking förrän barnet är fött eller?
längtande:
Ta båda eller bara den iaf som är gratis, så har du skydd redan från början och det kan man ha nytta av, kan hända saker vid förlossningen som kan ge men. För vår del ex så fick min son en lättare plexusskada i axeln pga att han fastnade och det anmälde vi direkt efteråt till dem och visar det sig men av det senare så har vi skydd, men om du däremot väntar med att skaffa försäkring till barnen är fött täcks inte skador vid förlossningen så därför rekommenderar iaf jag att du minst tar den som är gratis iaf och kanske också den som kostar, kan vara värt det i slutändan! Ingen vill ju att något ska hända men OM olyckan är framme är det lätt värt att ha försäkrat sig bra!
Jag tog den som kostade, båda gångerna, minns inte varför men det måste ju ha varit någon fördel... Skulle det hända nåt så är dryga tusenlappen inte mycket och om det förhoppningsvis inte skulle hända nåt så känner jag ju inte av den tusenlappen när barnet är 6 månader!!!!
Personal från th kontaktade sedan oss efter barnen var födda (-05 och -07) och tipsade om fortsatt försäkring (hembesök). Jättebra! Den försäkring man tecknar då gäller mer saker men eftersom vi hade en som gällde till 6 månader fick vi den nya gratis tills dess.
Att ha en försäkring redan innan barnet är fött är guld värt!!!
Så... Jag säger som de flesta andra- välj Trygg Hansa!!!!
Grattis och lycka till!!! /Emma
Jag har Folksam!
Trygg Hansa!!! Där kan man betala några kronor extra för att få försäkring mot sk bokstavssjukdomar.
Trygg hansa