Lök och vitlök?
Hur är de med lök och vitlök?ska man undvika de under graviditet?läste nånstans att de är starkt för barnet. Hur gör ni äter ni de?själv brukar jag ofta använda mig av lök och vitlök i mat.
Hur är de med lök och vitlök?ska man undvika de under graviditet?läste nånstans att de är starkt för barnet. Hur gör ni äter ni de?själv brukar jag ofta använda mig av lök och vitlök i mat.
Nej snarare för dig själv med uppstötningar.
Klart du kan äta det Och ja, jag âter det ofta.
jag säger som en klok kvinna på amningshjälpen: tror du att indierna lägger om sin kost när de bli gravida eller ska amma?
klart du kan äta lök/vitlök!
Bara nyttigt. Rena hälsokosten
Såklart får man äta det!
Här är kostråden, där står vad som ska undvikas:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
O när man ammar finns dessa kostråd.
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Övriga livsmedel provar man om bebisen reagerar på.
Ja, en del indier lär visst undvika t ex papaya (anses vara abortframkallande), har jag läst.
Själv äter jag gärna lök och vitlök.
Primrose: hihi ojdå, jo en aning fördomsfullt kanske
eller så framställde jag det hela lite knepigt, det kanske ska framgå att kvinnan från amningshjälpen vid tillfället syftade på kryddstark mat (hon fick frågan om det var något man borde undvika)
Ja, och som vi kan se från citatet varnas det för att äta för mycket kryddor och starka grödor. "pepper, chilli, mustard, garlic, onion" etc. Så TS: just lök och vitlök verkar alltså inte vara en hit för gravida i Indien.