• Paincake

Jag råkade ta två p-piller på samma dag. Farligt?

Ja, klantarsel som jag är råkade jag knapra i mig två p-piller på en dag. Jag inser att det antagligen inte är "överdosfarligt", men måste jag, precis som när man missar ett piller, skydda mig med kondom en vecka framåt? Jag har fortsatt att äta pillrena som vanligt, dvs INTE haft ett extra långt uppehåll p g a missen utan bara låtsas som det regnar.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Jag råkade ta två p-piller på samma dag. Farligt?
  • Vitsippa

Nej, jag tror väl snarare att du är lite extra väl skyddad ett tag!

Och farligt kan det ju inte vara, för om man glömmer ett piller så ska man ju ta två på en gång dagen efter.

• Amy

Vitsippa!!! Man ska inte ta två tabletter dagen efter man glömt en tablett, absolut inte!!!! Var har du fått det ifrån????

Ingen fara om man råkar ta två av misstag, dock!

Amy!

• Vitsippa

Men det står ju på paketet? Jag har ätit både desolett och trionetta, och med båda dem skulle man ta "glömda" piller så fort man upptäckte det, även om det blir två på samma dag!

• Vitsippa

Från www.fass.se under sökord Desolett: "Ta den överhoppade tabletten så snart du kommer ihåg det, även om det innebär att du tar två tabletter samtidigt" (om man har glömt en tablett)

• Amy

Yes, Vitsippa, du har helt rätt!! Nya bud från dess att jag åt dem för ett par år sedan! Då fick man alltid höra att man absolut inte skulle ta två tabletter samtidigt om man glömt en.

Amy!

Svar på tråden Jag råkade ta två p-piller på samma dag. Farligt?