• a h

oro!

Idag fick jag sett en liten i magen med pickande hjärta, lycka!! Är i v.8+1 och den lilla var precis lagom stor för de. Läkaren sa att de var 98-99% chans att allt ska gå bra nu. (vi har plussat efter FET)
    Sitter ju såklart och söker nu på hur stor chansen för mf och ma är och känner att det tar bort all lycka från tidigare idag. Tydligen är ju v.9-10 kritiska veckor. Känner att såklart kommer ju de där 2 procenten att drabba mig. hur kunde läkaren säga att de i pricip var klappat o klart nu- bebis i februari?! Jag önskar att jag kunde vara liite liiite glad men nä, bara oro! Nu ska jag tydligen inte få komma o titta till bebisen igen fören i v.16, är ju en hel evighet tills dess! å självklart kommer den ju vara död då. har dessutom haft några blödningar som har varit hemskt stressande och oroande.

Hur ska man stå ut!

• Svar på tråden oro!
  • Springtime

Ett stort grattis! Det är magiskt att se hjärtat picka första gången.
    Det är klart att du är orolig. Första tiden är hemsk. Man vet inte när man törs börja glädjas. Även om det är svårt: försök att glädjas, att tillåta dig att tänka på bebisen ni väntar och känna lycka. Sorgen blir ändå inte mindre om något mot förmodan skulle inträffa. Vi är många som känner igen oss i din oro. Om du blir för orolig kan du tjata dig till ett vul på gyn innan v 16.

Jag är själv i vecka 21 nu. Helt fantastiskt! Det har varit en fyra år lång resa med två mf och vårt första ivf som lyckades.

Stort lycka till!

Kram
    Springtime

• Glenda Glad

Åhh, jag känner igen mig i din oro. Det är ju skitjobbigt trots att ni nu tagit er över en av de stora trösklarna och fått se ett hjärta. Men det är bara du som kan bestämma dig för att börja njuta av det ni uppnått. När du ser bebisen i v16, så hittar du annars något mer att oroa dig för och det är ju inget kul liv. De där blödningarna behöver inte betyda något - en del blöder lite till och från och det har inget med hur bebisen mår.

Mia Törnblom har ett bra citat som jag tar fram när jag går och oroar mig "Att oroa sig i förväg är som att betala ränta på ett lån man ännu inte tagit"

Lycka till och var glad

Glenda

* Är i v 18 *
  • Billan n

Vilja. känner igen mnig så i allt du skriver....Är själv gravid nu i vecka 9 ( 8+4 ) och kan heller inte glädjas och slappna av, letar info och procrnt hela tiden på mf och ma, har själv två missfall i babaget så jag är extra nojig nu.
    Har varit på tre stycken vul redan och det senaste var i söndags och gick då in i vecka 9, allt såg bra ut och hjärtat slog, ska in på ett nytt vul imorn igen och jag är såååå nervös att hjärtat har stannat....
    Läste lite på procent, det jag är mest rädd för är att få ma för där kan man gå i flera veckor innan man märker att fostret är dött, om deta nu stämmer vet jag inte men jag läste att 10% av alla gravida får ma och resten ett vanligt missfall som då är vanligare...skriv i min gästbok om du vill prata

• a h

Billan n >> Skrev i din GB innan jag såg att skrivit här

Svar på tråden oro!