• FruMadde4barnTätt

vad har ni för frisyr på era flickor?

vår flickas hår växer fort, hon är bara 4,5 månader.
    ska man klippa lugg sedan, det är väl mest vanligt, eller kan man spara håret tills det blir längre och ha tofsar och flätor och lite sådant? hur gör ni med era flickor?

• Svar på tråden vad har ni för frisyr på era flickor?
  • Kajsan

Stora tjejen 2.5 år har midjelångt hår, fast det är korkskruvar.
    Vi har bara klippt lugg rakt av så hon inte får i ögonen när hon busar runt
    Lilla dottern verkar få spikrakt hår, jag tycker det är så fint med rak page och snedlugg,typ Astrid Lindgren unge.
    Men det är ju inte så praktiskt.

• Jenny26

Jag har låtit vår dotters hår växa och sen bara klippt luggen lite. Nästan dagligen sen hon var ca 10-11 månader har hon haft en tofs mitt på huvudet. Vill du se så finns det lite bilder i mitt galleri

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Vaniljlatte

Jag klipper bara luggen så hon slipper få den i ögonen, sen har jag klippt till resten av håret så det inte är totalt ojämt.

• Bobbenn

Vi tänker inte göra något med vår flickas hår. Vill det ska växa sen blir det toffsar och annat kul

Azaah är här! 22/3-08 Vår Egyptiska prinsessa! Enti habibty noor aeni!
  • Alicemamma

Vi lät håret växa på vårt lilla troll. Tänkte att det skulle vara bra med tofsar och flätor och så...När det blev längre - ned till axlarna klippte vi det i en helpage för att få det helt jämnt. Ett litet krux är att dottern - nu snart tre år - ABSOLUT INTE (som hon själv säger) vill ha varken tofs eller flätor . Det enda som funkar är hårspännen som vi sätter åt sidan. Hon har fortfarande helpage och är jättefin!

• Jo  anna

Hur gör man på en pojke då? =S Min son har ner till skulderbladen typ, han är sju månader. Klipper luggen, men hur gör man med allt annat? Ser ut som ett troll. =s

• Christin3

Joanna har låtit, eller vi har låtit det växa. Tycker alla småflickor har lugg o vi ville att hon skulle ha hellångt hår så hon har haft spännen o sånt o det har funkat bra, när vi började få med luggen i toffsar så har det varit pippilotter, flätor halva hårdet uppsatt, hästsvans osv...

• AngelicaF

Jo anna skrev 2008-07-15 21:05:30 följande:

Hur gör man på en pojke då? =S Min son har ner till skulderbladen typ, han är sju månader. Klipper luggen, men hur gör man med allt annat? Ser ut som ett troll. =s
    Han ser inte ut som ett troll. Han är ju hur söt som helst ju
  • Jo  anna
    AngelicaF skrev 2008-07-15 21:33:55 följande:
    Jo anna skrev 2008-07-15 21:05:30 följande:
    Han ser inte ut som ett troll. Han är ju hur söt som helst ju
    Tack. Men har lagt in en ganska ny bild ny. Hur klipper man honom? =S
  • AngelicaF

Jo anna skrev 2008-07-15 21:52:19 följande:

Tack. Men har lagt in en ganska ny bild ny. Hur klipper man honom? =S
    Naw klipp inte honom alls. Han är ju söt som.. hmm.. jag vet inte vad.. Gud vilket charmtroll!
  • kaosan

vår tjeja har långt hår och lugg. Hon vägrar ha tofsar och spännen, annars hade jag velat hon ska ha lång lugg. ( 2,5år)

• Jo  anna
    AngelicaF skrev 2008-07-15 21:53:37 följande:
    Jo anna skrev 2008-07-15 21:52:19 följande:
    Naw klipp inte honom alls. Han är ju söt som.. hmm.. jag vet inte vad.. Gud vilket charmtroll!
    Tack. Och detsamma! =) Söt dötter. =) Han ser ut som en tjej, så borde nog klippa honom.
  • AngelicaF

Jo anna skrev 2008-07-15 21:57:52 följande:

Tack. Och detsamma! =) Söt dötter. =) Han ser ut som en tjej, så borde nog klippa honom.
    Tack Äsch, var glad att han har hår. Min dotter har fått "långt" hår nu hon är 23 månader. Hon var flintskallig förut och folk tog henne för att vara kille
  • Busbellan

Min dotter som nu är 8 år har haft långt hår och lång lugg sen håret började växa.
    Går bara barnet med på att ha spännen eller tofsar så tycker jag det är finare att inte klippa kort lugg.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Cdot

Vår dotter föddes med rätt mycket hår, det är dessutom lockigt. Hon är snart 9 månader och än så länge låter jag det bara va. Planerar inte att klippa det på ett bra tag. När det blir tjockare kommer jag sätta upp det i tofsar eller ha nått hårband som drar bort håret från ansiktet...

• eriQa

kalt? heh, dotra är 8 månadcer och har inte så mkt/långt än. längtar dock till at hon får hår man kan dona med...

• Maria 86

till vår tjej, född 2 mars-08 , använder vi kardborre rosetter, hårspännen samt hårband. Nu är det så långt att det går över öron o ögon. Men vill inte klippa än..

Svar på tråden vad har ni för frisyr på era flickor?