Vilken nappflaska är bäst / sämst för nyfödd?
som rubiken lyder:
vilken nappflaska är bäst, eller finns det någon ni vet som man inte bör köpa?
som rubiken lyder:
vilken nappflaska är bäst, eller finns det någon ni vet som man inte bör köpa?
Vi hade en avent nappflaska till sonen, den funkade jättebra.
Även i hade/har avent (eftersom jag köpte avents bröstpump), och de fungerar bra även på vår son (fast han tar allt vi provat hittills i sugnappar - avent, apotekets, rock star baby och bambino, inte så kräsen mao).
Jag tyckte att AVENT helt klart var bäst när han var nyfödd
nu är han 3 månader och den är fortfarande bäst
tack för svaren, vi fick nämligen avent av några vänner. men några kollegor sa till mig att de inte är bra, till och med dåliga...
men då kanske jag behåller dem ändå
Vi hade Avent till en början, funkade inte på vår tjej, hon fick massa loft i sig ändå, trots att vi hade Avent Airflex.Slutade med att jag köpte Dr Brown, nu är problemet löst. Noll vakum, noll bubblor, noll luft i bebis.
Men sånt där får ni pröva er fram, vet inte hur mycket jag lagt ut hittills (dottern är två månader idag faktiskt) på nappflaskor.
Jag kan rekommendera till 100% MAM en lite bredare plastflaska där du kan skruva av både botten och toppen, vilket gör den superlätt att hålla riktigt ren. I botten sitter det en plastring som gör att luften som bildas i flaskan pyser ut och barnet sväljer då mindra luft. Finns i alla större mataffärer och i barnbutikerna.
Vi har använt Dr Brown för första början och det har hittills varit dom enda flaskor som funkar på vår son. Testade Mam Ultivent en gång och det misstaget gör jag inte om. Sonen fick i sig mycket luft och gallskrek resten av dagen.
Dr Brown helt klart ett bra köp! Har provat Esska också men är inte lika nöjd.
Du behöver ju ingen flaska till nyfödd, så länge amningen fungerar. Köpte en på apoteket när vår kille var liten, som aldrig används.
Men om man vill ha en hemma som man kan använda till ersättninga OM amningen inte funkar, och vill kunna använda den senare till välling, kan man inte då bara byta "napp"? Trodde jag, eller har jag fel?
jag tycker MAM är den bästa! bra att den har stor öppning,lätt att hälla i pulver.Lätt att rengöra och att bebisen inte behöver svälja luft... mkt bra.