• Anonym ((utmattad))

Kan man bli fri från bulimi på egen hand?

Kan man blir frisk utan hjälp från psykolog, kurator etc?

Finns det någon som klarat av att bli fri utan hjälp?
    Vore jätte tacksam för tips om hur jag ska göra, tänka osv. Orkar inte hålla på så här längre och jag fattar heller inte varför jag gör som jag gör?!

Jag vågar inte söka hjälp för jag skäms ngt så fruktansvärt. Ingen vet om detta.

Tänker efter varje hetsätning/uppkastning att nu är detta SISTA ggn...men har tänkt så i 2 års tid nu.
    (Jag är inte deprimerad, men visste inte riktigt var detta inlägg skulle passa bättre att lägga)

• Svar på tråden Kan man bli fri från bulimi på egen hand?
  • Anonym

Jag kan nog säga att jag är bulimifri på egen hand.. Jag har dock träffat psykolog under alla mina tonårsår.. Är 21 idag och min bulimi försvann under min graviditet.. Men visst, min aätstörningar finns kvar.. Vissa dagar är jag inte alls hungrig och äter inget medan vissa dagar äter jag massor, men jag får iaf behålla maten.. Har fått upp maten ca 3 ggr på 3 år.. Så därför förklarar jag mig som bulimifri men har lite problem med ätstörningar fortfarande..

• Anonym ((utmattad))

Ok jag förstår. Precis så där håller jag också på fast jag äter ändå ngt varje dag, vilket jag kan behålla t ex en frukt eller en smörgås. Men sen då hetsätningen kommer över mig så kan jag inte behålla det. Måste vara skönt att klara av att behålla maten. Jag har hört stt om man en gång har haft en ätstörning så blir man aldrig av med den utan den finns ständigt i tankarna men att man iaf klarar av att hantera den...precis som du kan göra.

• Anonym
    Svar på #2
    Vet inte om jag hetsäter heller.. Inte som förr.. Men vissa dagar äter jag mkt mat för att jag är hungrig.. Idag har jag ätit frukost, lunch och middag, men jag mår illa.. Det jobbiga med att NÄR jag äter så går det inte många timmar innan jag är hungrig igen.. Vet inte varför det blir så..? Om jag inte äter alls så är jag inte alls hungrig.. Nä det är nog sant att ätstörningar alltid kommer finnas kvar men att man kan kontrollera dom mer..
Svar på tråden Kan man bli fri från bulimi på egen hand?