• Anonym

ang drogtest

mitt x har gått med på att göra drogtest (blodprov) då jag misstänker att han använder droger, soc är inblandat.
    jag undrar hur detta går till..
    kommer dom helt oväntat bara säga..kan du ta provet nu.. eller skickar dom en kallelse..
    jag har läst att det går att lura proven o vet han flera v innan att han ska göra det så kommer han ju ha uppehåll.
    någon som vet hur det går till?!

• Svar på tråden ang drogtest
  • devega

vad jag vet så får man en tid för att komma och lämna prov. beroende på vad han ev missbrukar så tar man urin- och/eller blodprov. lura proven är relativt svårt men är säkert möjligt.

• mina45

Den dagen soc bekostar ett blodprov vill jag se till o börja med!
    Dom kallar till urin-prov o står där inne på toa med honom medan han pinkar.
    Det är så otroligt pinsamt för den som ska lämna prov men det är klart att har man satt sej i den sittsen får man skylla sej själv.
    Dom provar antingen på drog-stickor som är väldigt säkra om han inte dricker flera liter vatten innan o späder ut pinket.
    Dom kan oxå välja att skicka det till labb för analys o får då ett mycket säkrare svar.
    Så har det gått till för fem år sedan kan inte tänka mej att det ändrats så mycket.
    lycka till

• aronnax

Nu jobbar jag inte på sos utan på psyk.
    Vi står med pat när hon/han kissar, kränkande-javisst, men nödvändigt.

Sedan testar vi med stickor om det är ett vanl. drogtest, dvs. Cannabis, amfetamin, opiater, thc, Benzodiazepiner.

Vi testar oxå Krea som visar på om man har druckit väldigt mycket vatten som mina45 sade så räknas det som ett felaktigt prov.

Då eller om man vill ha svar på andra droger ex. anabola, extacy el.dyl. skckar vi blodprov.

• kengaa

Blodprov kommer att rädda din kille då man måste tagit droger någon dag innan blodprovet för att det ska synas.
    På pissporv kan det synnas i flera veckor med vissa dorger, i blodet är det dock bara någon dag..

• Anonym (urinprov??)

var klantig inatt och rökte ETT svagt bloss..har inte rökt på flera år och kan inte förklara varför jag gjorde det..mår verkligen så dåligt som jag förtjänar att göra..tänkte göra ett urinprov nästa fredag om en vecka...finns risken att det syns då??? snälla någon som vet...tänker aldrig göra om det..FAN!!!

• Xay1de

Anonym (urinprov??) skrev 2008-07-18 21:14:15 följande:

var klantig inatt och rökte ETT svagt bloss..har inte rökt på flera år och kan inte förklara varför jag gjorde det..mår verkligen så dåligt som jag förtjänar att göra..tänkte göra ett urinprov nästa fredag om en vecka...finns risken att det syns då??? snälla någon som vet...tänker aldrig göra om det..FAN!!!
    Ja, om du rökte hasch eller marijuana kan det finnas kvar i kroppen i upp till 30 dagar...
  • TereseA

är de så att man rökt hasch typ 1 el 2 ggr...så tar det bara enstaka dagar för att det inte ska syns på pissprov..är du dock storrökare och röker typ varje dag så kan det ta flera veckor för att det inte ska synas på provet..

Akiim är mitt liv 071004
  • Firestarter
    Xay1de skrev 2008-07-18 21:15:53 följande:
    Ja, om du rökte hasch eller marijuana kan det finnas kvar i kroppen i upp till 30 dagar...
    Nej, det ?kan? det inte.
    Men du har fått rätt på siffran tre, engångsföreteelser brukar vara borta inom tre dagar.
    Om du sedan tar din siffra gånger tre så får du fram hur länge thc kan spåras efter långvarig användning.
  • Xay1de
    Firestarter skrev 2008-07-18 21:32:00 följande:
    Nej, det ?kan? det inte.Men du har fått rätt på siffran tre, engångsföreteelser brukar vara borta inom tre dagar. Om du sedan tar din siffra gånger tre så får du fram hur länge thc kan spåras efter långvarig användning.
    Ja, det stämmer ju...Sorry. Jag lever med en nykter narkoman och för honom var det alltid långvarig användning..
  • TereseA
    Firestarter skrev 2008-07-18 21:32:00 följande:
    Nej, det ”kan” det inte.Men du har fått rätt på siffran tre, engångsföreteelser brukar vara borta inom tre dagar. Om du sedan tar din siffra gånger tre så får du fram hur länge thc kan spåras efter långvarig användning.
    trögfattad..vad menas?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Anonym (rökt på)
    TereseA skrev 2008-07-18 21:26:48 följande:
    är de så att man rökt hasch typ 1 el 2 ggr...så tar det bara enstaka dagar för att det inte ska syns på pissprov..är du dock storrökare och röker typ varje dag så kan det ta flera veckor för att det inte ska synas på provet..
    Jag fick göra pissprov när jag var yngre. Gick dit så självsäker eftersom det var mer än en månad sen jag hade rökt på men visst fan visade det sig positivt! Kan säga att jag absolut inte var storrökare! Bara testat det vid ca 3 tillfällen.
  • tokelina

Jag tycker att det låter konstigt med blodprov. Det brukar vara urinprov. Mitt ex fick gå dit två gånger i veckan för att kissa. Då klarade han precis att ta lite amfetamin på fredagen och klara testet på tisdagen. Nu är det ju olika för olika droger...

• yousef

Troligen syns ingenting. Alls.

(Ja, det finns en liten liten minimal risk. Men inget som är värt att oroa sig för.)

Don't worry, be happy!

Svar på tråden ang drogtest