• Eliam

Ont i halsen så jag håller på att gå sönder!!!!!!!! HJÄLP

Hej

Jag har i åtta dagar haft ont i halsen fram och tillbaka. Smärtan sitter i mandlarna och de är jätte svullna.
    Jag var hos läkaren idag för det går inte över. De tog prov på streptococker A men där var inget. De tog odling och skickade iväg. Jag undrar kan dett vara en virus när man har så ont i halsen i så många dagar utan att det blir bättre?? Nu ska jag vänta några dagar till tills svaret på odlingsprovet kommer.

Kan det vara andra bakterier.
    Jag har nog aldrig varit så desperat förr för det gör så j...a ont.

• Svar på tråden Ont i halsen så jag håller på att gå sönder!!!!!!!! HJÄLP
  • beckiebabe

visst kan man ha virus så länge.. (min 5åriga grabb har det just nu, helt tjock i halsen, men proverna visade ingenting. han har haft samma i snart en vecka)
    ät glass, drick te, varm choklad eller vad nu nu tycker om. både varmt och kallt kan lindra lite.
    (sonen tycker för övrigt att det är toppen, glass varje dag)

• gammeltacka

Ja det kan vara virus. I väntan på odlingssvar får du ta ordentligt med smärtstillande. T.ex Panodil + Ipren eller, Panodil + Voltaren. Allt finns receptfritt på apoteket

• Arctura

Jag har haft halsfluss många ggr under det senaste året & några ggr har snabbtestet inte visat nått & då fått tagit en odling, som skickats i väg... där har det däremot visat positivt! Så det kan ju vara det ändå!

• Eliam

Ja, Jag får ha is i magen, ta smärtstillande och vänta i mina två j...a dagar!
    Det kunder ju varit värre, men man blir grinig när man är mittuppe i det.

• Queen70

ett tips från en som haft mycket ont i halsen här. Slemmet som sitter bak på det irrierade svider, och det blir man av med om man dricker nåt som river lite som kolsyra. Drick coca cola i stora klunkar, sen lite isglass på det så får du lite lindring. Varva heta och iskalla drycker.

• Eliam

Tack för era svar och tips.
    Vaknade idag med endast lite ont i halsen.
    Känns nästan lite ovanligt nu. Underbart!

• HannaS86

Bafucin mint funkar för mig, det är lokalbedövande (så gött) och verkar lokalt mot bakterier :)

• Trynträ

Köp Strepsils på apoteket (den vanliga sorten). Halsontet brukar gå över till dagen efter om man tar några såna.

• Eliam

Mitt halsont var orsakat av virus. Inget utslag på bakterieodlingen. Jag är nu helt smärtfri i halsen

Svar på tråden Ont i halsen så jag håller på att gå sönder!!!!!!!! HJÄLP