• Glad och mor

mjölkfri choklad tack!!! utan innehåll av spår av mjölk

Min son är helt tokig i choklad och är allergisk mot proteinet.
    Har hittils bara hittat två sorter som inte innehåller spår av mjölk, Markatta och Pamil eller vad den nu hette. Båda svindyra! Finns det verkligen inga andra???

Skulle bli så glad om jag fick ned chokladkontot lite...

Tack på förhand!

• Svar på tråden mjölkfri choklad tack!!! utan innehåll av spår av mjölk
  • Cocco

Jag har ätit marabous mörka choklad vet inte om den innehåller spår av mjölk men mitt barn har inte reagerat på spår av mjölk.

• HelenaMaria

Om han gillar chokladbollar så är ju Delicatos utan mjölk. Finns en sort av After Eight också som är utan.

• Glad och mor

HelenaMaria!!!!!!! Är det sant? Inte ens spår av mjölk??? Det låter för bra för att vara sant...

• HelenaMaria

Glad och mor skrev 2008-07-16 23:22:08 följande:

HelenaMaria!!!!!!! Är det sant? Inte ens spår av mjölk??? Det låter för bra för att vara sant...
    Ja det är sant. Gå till affären och kolla innehållsförteckningen. Men det ska vara original-bollarna.
  • Mistoffelees

den after eight som är från england skall vara mjölkfri, läste på förpackningen igår då jag äter mjölkfritt pga av sonens mjölkproteinallergi, fast det stod kan innehålla spår av mjölk, trogtvis beroende på att de kör annan choklad i samma maskin och därmed inte kan garantera att det är 100% mjölkfritt, fast de gör väl ofta så för att man sedan inte skall kunna klaga, precis som det ibland står att underkläder skall tvättas i max 30 grader

http://www.mjolkfri.com/vaga-bjuda-mjolkfritt/12/istallet_for_mjolk/  här står det att after eight är mjölkfri, läs längre ner på sidan

Wilgot 080118// Min blogg: fluffan.blogspot.com/
  • delfin73

Wiener nougat får mina barn och de ääälskar det,de gillar inte mörk choklad så äldsta sonen blev överlycklig då vi av en slump uptäckte att Wiener nougat är mjölkfri .Tyvärr är det ju inget för de som även är allergiska mot mandel.

• Solia

Är själv allergisk mot mjölk och After eight och Wienernougat funkar utmärkt och jag är KÄNSLIG!! Vet bara inte om AE är så "barnvämligt" men det är väl bara att prova:) Vänta lite så återkommer jag med en adress till ett företag i, tror jag, England som man kan handla ifrån. Inte så billigt tror jag, men himla gott! Har själv dock bara provsmakat och ej handlat.

För övrigt är ju en hel del "dåliga" produkter mjölkfria för det allra billigaste fettet är ju plamolja mfl och då blir de ju billigt, fast tyvärr inte så nyttigt...

• Solia

Chokladen jag smakat beställdes via www.viva.org.uk/
    Man går tydligen in på "shop" och därefter på "confectionery"
    Så här skriver min väninna; "I stort sett allt vi beställde var gott, men min favorit var "Giant buttons" och "Dairy-free bars"
    Så du kna ju kolla. Om man ska köpa är ju ett tips att gå ihop flera och köpa mer för frakten blir ju en del...
    S

Svar på tråden mjölkfri choklad tack!!! utan innehåll av spår av mjölk