• paloma84

Tips på mysiga och mjuka kläder till oss mammor efter BF :)

Har ni några tips på vart man kan hitta mjuka och mysiga kläder som är bra att använda efter förlossningen på bb och den första tiden hemma?

Gärna några mjukisbyxor som sitter skönt och löst i midjan, något bomullslinne som är lätt att amma med och någon skön tröja till :)
    Kommer ihåg att min mamma hade en jätte mysig dress när hon kom hem från bb, en mjuk bomullsdress med knäppning fram. Den hade hon på sig hela tiden :)

Har tittat på dessa sidor, någon av er som har dessa och vad tycker ni isåfall?

www.laredoute.se
    media.redcatsnordic.com/laredoute/images/products/rd/large/081/081_9070923_4.jpg

media.redcatsnordic.com/laredoute/images/products/rd/large/082/082_8347000_1.jpg

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=212938&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Eller har ni sett något som finns ute i butikerna nu?

• Svar på tråden Tips på mysiga och mjuka kläder till oss mammor efter BF :)
  • korven72

Jag tycker det är så B att gå runt i mysdress. Man kan ha nice tunikor och leggings som är mjuka och snygga. Man får faktiskt tänka på att männen inte vill ha en slashaskvinna!

• paloma84

svart tulpan skrev 2008-07-15 23:58:19 följande:

Jag tycker det är så B att gå runt i mysdress. Man kan ha nice tunikor och leggings som är mjuka och snygga. Man får faktiskt tänka på att männen inte vill ha en slashaskvinna!
    Ja ha ha ha, det kanske det är! Men I like it :)
    Vill ha något mjukt, skönt och mysigt!

Nu börjar kläderna sitta åt, det sitter hårt i midjan.. Och jag får typ Panik.. ha ha... Vill ha luftiga kläder!
  • röda naglar

Man får faktiskt tänka på att männen inte vill ha en slashaskvinna!
    gaaaaad! vem bryr sig om vad männen vill och inte vill. jag tror säkert att jag kommer ha annat att bry mig om efter att ha fött barn än att tänka på att vara ögongodis för män.
  • frulan

Vet inte om de finns längre, köpte dem i april... men jag köpte ett par grå mammamjukisbyxor på H&M.
    Jättesköna och jättetunna! Bred mammamudd i magen, fast inte tjock den heller.
    De bodde jag i på BB utöver deras härliga framåtknäppta skjorta.

Sitter i dem nu faktiskt
    Spelar väl ingen roll att sonen är tre månader

• frulan

Vilka män ska man tänka på?

• Singoalla

granit har jätte sköna mjukis byxor som passar både vid graviditeten och efteråt! De är dessutom ekologiska. kostar 299 om jag inte minns fel! :)

• frulan

Aha! Nu tjuvläste jag inne hos dig!
    Då kan jag slappna av, kanske? Sitter ju här och är livrädd över att "männen" ska komma och rycka av mig mina slashaskläder!

• trisha

jag beställde detta set från hm som ja tänkte ha på bb o hemma den första tiden efter förlossningen.

shop.hm.com/se/&dept=DAM_TRO

har redan fått hem det occh det var mysiga o mjuka...beställde storlek medium (40/42) och provade leggingsen nu när jag fortfarande e gravid och har gått upp till storlek 44/46 på byxor, men de var inte trånga...men såklart inte pösiga heller... det satt som leggings ska men utan att trycka åt någonstans.

• Sara78

Amningströjor/linnen finns ju på HM. Sen tänkte jag ha vanliga mammamysbyxor till en början. De jag redan nu går runt i mest hela dagarna Jag har i olika storlekar så man kan anpassa efter sen när magen försvinner lite mer... den är ju rätt stor till en början så...

• ElAlAd

Har du kollat in Sobeas supermysiga och fina mjukiskläder. Perfekta när gravidmagen inte försvinner direkt.

• T J

Gillade verkligen koftan från Ellos, har precis beställt en sån nu
    Skall bara se om jag hittar mer där först

• paloma84

Tack för tipsen :)

Ja, hm man man ju alltid kika in och hoppas på att man kanske hittar nått! Varför inte det set som trisha köpte, såg att det var på rea :)

Var inne och tittade på sobea.jetshop.se/ som ElAlAd tipsade om, och ser att de också har rea på deras mamayogadress!

Ja, TJ visst ser koftan från Ellos skön ut :)

• gnetis

Jag har sobeas dress och den är helt underbar. Finns på gullgrodan.se de har upp till 50% på alla mammagrejor den här veckan

• Rulltrappa

oversized t-shirts och sweatshirts med vid halsringning som går att amma ur och dessutom döljer dallermagen innan den krymper ihop, störst och bäst urval finns väl på gina tricot. :) några snygga leggings till.

• remy

Ååå då måste jag tipsa om en mysdress jag köpte idag. 249spänn för både byxor och tröja från B.young

Fanns i massa färger, rött, grått, brunt, svart, turkos. I det där mjuka goa tyget (heter det plysch?) Luvtröja med dragkedja och vida byxor med dragsko längst ner. Sitter tom bra nu (är i vecka 38).

Lycka till med letandet!

• paloma84
    remy skrev 2008-07-16 23:09:33 följande:
    Ååå då måste jag tipsa om en mysdress jag köpte idag. 249spänn för både byxor och tröja från B.youngFanns i massa färger, rött, grått, brunt, svart, turkos. I det där mjuka goa tyget (heter det plysch?) Luvtröja med dragkedja och vida byxor med dragsko längst ner. Sitter tom bra nu (är i vecka 38). Lycka till med letandet!
    Tack för tipset! Men jag letar på nätet efter någon av deras butiker.. eh.. är jag blind eller står Stockholm inte med?

www.byoung.com/shops/
  • remy

hmmm jag kan inte heller se...måste ju finnas i stockholm, trodde allt fanns där :) Shoppade själv loss i Örebro i en butik som säljer det märket.

• liar
    paloma84 skrev 2008-07-16 23:22:37 följande:
    Tack för tipset! Men jag letar på nätet efter någon av deras butiker.. eh.. är jag blind eller står Stockholm inte med?www.byoung.com/shops/
    Kungens Kurva och Tumba
Svar på tråden Tips på mysiga och mjuka kläder till oss mammor efter BF :)