Något gott till riktigt POTATISMOS??
Heej!
Jag är så himla sugen på äkta potatismos, som man gör själv alltså..
Något förslag på vad som kan vara gott och ganska enkelt som passar bra med det?
Tack så mkt!
Heej!
Jag är så himla sugen på äkta potatismos, som man gör själv alltså..
Något förslag på vad som kan vara gott och ganska enkelt som passar bra med det?
Tack så mkt!
Kassler,köttbullar,fisk pinnar,fisk biffar...
Riktigt rejält stekt småbitar av falukorv tillsammans med hemgjort potatismos, gud vad gott! Vad sugen jag blev
Köttfärslimpa!
inlindad i bacon med lingon och kanske lite god brun/grädd/skysås till?
Stekt fläsk eller korv, köttbullar med lingonsylt, fisk... listan kan göras lång!!!
Köttfärslimpa med soltorkade tomater och fetaost i! Jättergott...
Jag stekar ofta köttbullar o göra brunsås själv.
Jättegott till potatismos... har du lingonsylt så det blir ännu gott!
fy vad hungrig jag blev men idag ska vi äta lasagne till middag men imorgon!!!!
(tack för middagtips )
Leverbiff och lingonsylt är ju oxå himla gott till mos.... Fy tusan vad det är länge kvar till man ska äta, magen kurrar
nå,vad blir/blev det?
åh, så mkt förslag=)
åh, så gott.
det blir nog kassler eller hemmagjorda köttbullar tror ja. det återstår att se imorn =)
tack för alla förslag!
Ta en laxkotlett, krydda den med salt, peppar, koriander, några stänk citron och gröna kryddor efter tyckte och smak. Linda in den i en vit plattfisk. Packa in allt i folie och stek i ugn. Underbart.
Knaperstekt bacon eller riktigt ordentligt stekt falukorv i tunna skivor, mums.
Köttfärsbiffar där du blandar smulad fetaost i köttfärsen.
Servera med tzatziki och potatismos.
Det absolut bästa är halva uthamrade kycklingfiléhalvor, bred lite senap på dem, lägg en ostskiva på och rulla ihop. Sedan lindar du bacon runt den och lägger "bollarna" bredvid varann, penslar med soja och skjuts in i ugnen. MUUUUUUUUUUUUMMMSSSSSSSSSS