• optimisten

Hur ska jag göra nu när jag ska färga utväxten hemma, måste jag även färga hela håret?

Jag tänkte färga ut utväxten hemma, har färgat tidigare med Loreal experté det färdiga kittet med slingor. Har en utväxt på ca 1 cm som jag måste få bort. Hur tjocka benor ska det vara och måste jag även ha färg i resten av håret? Står så i paketet men jag har ju fått det rätt så ljust av solen och det sliter ju även  massor om jag måste ha i färg på topparna osv.

• Svar på tråden Hur ska jag göra nu när jag ska färga utväxten hemma, måste jag även färga hela håret?
  • raspberryrevolution

när jag har färgat utväxten, har jag bara satt färg i utväxten och de sista 5-10 min så kammar man ut det i resten av håret.

• optimisten
    raspberryrevolution skrev 2008-07-16 08:04:44 följande:
    när jag har färgat utväxten, har jag bara satt färg i utväxten och de sista 5-10 min så kammar man ut det i resten av håret.
    varför måste man färga resten av håret egentligen, blir det för tydlig skarv annars?
  • raspberryrevolution

men du behöver inte färga resten, bara kamma ut det som sitter i utväxten, för att det inte ska bli en "skarv" . Det spelar ingen större roll om du klipper dig innan el efter om du ändå inte ska sätta färg i topparna, men om man sätter färg i topparna så är det bra att klippa sig innan så blir håret inte lika torrt.

• optimisten
    raspberryrevolution skrev 2008-07-16 08:34:50 följande:
    men du behöver inte färga resten, bara kamma ut det som sitter i utväxten, för att det inte ska bli en "skarv" . Det spelar ingen större roll om du klipper dig innan el efter om du ändå inte ska sätta färg i topparna, men om man sätter färg i topparna så är det bra att klippa sig innan så blir håret inte lika torrt.
    Ok nu hänger jag med hur du menar Tack för hjälpen, ska fixa det själv idag med alla tre barnen hemma men det ska väl gå
  • optimisten
    Liiza skrev 2008-07-16 08:37:49 följande:
    Jag behöver också fäga utväxt hemma!
    Har du mörkt eller ljust och vad har du för märke?
  • Liiza
    optimisten skrev 2008-07-16 08:42:40 följande:
    Har du mörkt eller ljust och vad har du för märke?
    Det blir första gången som jag testar hemma

Jag har "råttfärgat" hår som jag färgar blont.

Behöver verkligen tips på bra märke, och hur jag gör.

Om jag har tur kan jag få sambon att hjälpa mig lite
  • optimisten

Ja nu har jag mojsat i det i utväxten och det var jättesvårt att fixa benor där bak själv och ha i så frisören kommer nog att garva när jag ska klippa mig nästa vecka. Har man någon att ta hjälp av speciellt där bak så är det mycket lättare och blir nog snyggare. Jag har "råttfärgat" hår också och jag vill inte bleka håret så därför var den här färgen perfekt med de ljusa slingorna i som blir ännu snyggare av solen.
    Jag har nr 8.0 ljusblond i märket Loreal experté, det blir inte jätteblont men ser ut som solen har blekt håret ljusare

• Liiza

"8.0 ljusblond i märket Loreal experté"

skriver jag upp!

• optimisten

Nästa gång tänkte jag köpa en ännu nyans ljusare ska kolla upp vad den heter. På det viset så blir det långsamt ljusare och ljusare...fast till hösten brukar jag ha lite mörkare igen så vi får se hur jag kommer att göra i år...

• Liiza

Ha du färgat håret nu,
    hur gjorde du, färgade du bara i utväxten?

• optimisten

Ja jag har kladdat klart nu Jag färgade bara utväxten vilket inte vår så lätt speciellt bak och sedan hade jag i slingorna så det hela gick på ca en timme. Men jag blev nöjd. Man kan ha i slingorna i 30 minuter och göra lite fler så får du ännu ljusare hår och då behöver du inte blondera dig!

Svar på tråden Hur ska jag göra nu när jag ska färga utväxten hemma, måste jag även färga hela håret?