• annelioandreas

Nattblöja!

Eftersöker nattblöjor till vår son på 8 mån. som väger 10 kg.
    Vad finns det för märken? Har letat i varenda affär, känns det som, efter just speciella nattblöjor!
    Har för mej att ex, pampers skulle ha nattblöja. Även Libero tycker man ju borde ha det! Vet ni några?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Nattblöja!
  • annelioandreas

Inga förslag??

• klemenza

Vad skulle skillnaden vara mot en vanlig?

• SvanFlikkan

Kissar han mkt på nätterna så de läcker igenom?
    min son gjorde det och då köppte jag bara en liten större blöja till honom.

Dom här speciella nattblöjorna som kommit är nog mer för barn som är stora och har svårt att hålla tätt nattetid.

som tex Libero Night Comfort finns i två storlekar - medium 20-37 kg och large 35-60 kg. (taget från liberos hemsida.)

• Lilla Gosan

Pampers baby dry använde jag som nattblöja, fungerade super tycker jag, enda nackdelen var att de luktar lite konstigt när de blivit blöta, men de höll tjejen torr..

• AnnaSvea

Har provat de flesta ... pampers baby dry klarar mest kiss
    Har en pojke på tre år som väger 12 kg, använder storlek 4+

• Lussekatten87

jag säger bara: LIbero Up&Go!! jag använder den och den suger  upp jättebra!

(¯`°?.¸ ♥Gabriel min solstråle! 080109♥ ¸.?°´¯)
  • elba

LIBERO tycker jag fungerar bäst på natten. jag köper ett paket libero som jag bara har som nattblöja. På dagen kör jag med billigare varianter ;) man byter ju oftare då...

• Alicia 72

Hmmm, vad olilka uppfattning man kan ha om just uppsugningsförmågan! Själv tycker jag att Pampers är riktigt kassa, blir som en kall, blöt svamp. Liberos Up&Go tycker jag också har riktigt dålig uppsugningsförmåga men har de ibland dagtid ändå, då det är bekvämt att sätta på dem. Byter då efter max 2 timmar, skulle ALDRIG använda de en hel natt!
    Nä, bäst uppsugning tycker jag Liberos vanliga blöjor har, Comfort Fit-modellen ska det vara. Min tjej väger också 10 kg, på dagarna har jag Liberos 7-14 kgs och på nätterna 10-16kg.
    Funkar kalas, aldrig läckt, alltid varm och torr om rumpan på morgnarna!
    Det är mitt tips!

Alicia

• Ilene

Kör Pampers Baby Dry på natten då jag har en litten kille som kissar oerhört mycket på nätterna men kör med up and go dagtid...

Svar på tråden Nattblöja!