• flowerLowa

Picnic mat

Ska på lite picnic idag med ett par kompisar. Vill ha lite tips på enkel mat man kan ta med sig som inte kladdar och som inte tar så mycket plats. Vill inte ha med mej 10 olika formar med mat. Bara t.ex. varsin baguette med nått gott innehål, eller liknande. Hoppas få lite inspiration av er! Tack på förhand!

(¯`°?.¸♥ Gravid i v.15♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 10:08
    jag är förresten gravid, då det måste vara passande för mig att äta
  • Svar på tråden Picnic mat
  • Dante

Pastasallad med baguette, nån god ost...

Tänkte först skriva grillade kycklingklubbor (kalla) men det är ju kladdigt om något

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • flowerLowa
    Dante skrev 2008-07-16 10:11:03 följande:
    Pastasallad med baguette, nån god ost...Tänkte först skriva grillade kycklingklubbor (kalla) men det är ju kladdigt om något
    hihi, jag tänkte på det med, kycklingklubbor, men man blir ju som sagt så himla kladdig runt mun och händer, så nää.. vill ju vara fräsch sen eftersom vi ska se winnerbäck m.m. hela kvällen. pastasallad är ju gott, lätt att svänga ihop. men då behöver man ju ha med sig plasttallrikar och bestick... men absolut värt att tänka på.. tack för tipsen!
  • Mickis74

* Baguetter med nån god fyllning.

* Tunnbröd med skinka, potatissallad och sallad

• Mickis74

* Fyllda pitabröd med tonfisksallad/räksallad/skinksallad

• Tussen06
    Svar på #2
    Om du har med dig plasttallrikar m.m. så kan du ju bara slänga det sen. Samma med burken du har salladen i. Köp en en gångsburk på ica. Lätt att göra sig av med.
    Annars har jag supergoda matiga baguetter.

Fyll en baguette med smör, sallad, grilladkyckling (färdigköpt), tomater, gurka, lök. Supersmarrigt!!!
  • flowerLowa
    Tussen06 skrev 2008-07-16 10:45:17 följande:
    Svar på #2Om du har med dig plasttallrikar m.m. så kan du ju bara slänga det sen. Samma med burken du har salladen i. Köp en en gångsburk på ica. Lätt att göra sig av med. Annars har jag supergoda matiga baguetter. Fyll en baguette med smör, sallad, grilladkyckling (färdigköpt), tomater, gurka, lök. Supersmarrigt!!!
    låter gott... tack för tipset! och du har ju helt rätt i det om engångstallrikar och burkar. Slippa släpa allting med sig hem är ju det viktigaste..
  • Dante
    flowerLowa skrev 2008-07-16 10:13:34 följande:
    hihi, jag tänkte på det med, kycklingklubbor, men man blir ju som sagt så himla kladdig runt mun och händer, så nää.. vill ju vara fräsch sen eftersom vi ska se winnerbäck m.m. hela kvällen. pastasallad är ju gott, lätt att svänga ihop. men då behöver man ju ha med sig plasttallrikar och bestick... men absolut värt att tänka på.. tack för tipsen!
    Lägg det i folieformar med lock, och ta med plastbestick, sen i närmsta soptunna...
    All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • M C
    flowerLowa skrev 2008-07-16 10:45:24 följande:
    ååå jag som letade igenom 8 sidor utan att hitta nått liknande..
    Jag sökte och hittade ÄNDÅ noll!
  • flowerLowa

tack för alla tips! blev dock ett säkert kort, lite trist men GOTT! har precis slängt ihop 4 baguetter, tre med kycklingröra och en med tonfiskröra. Kommer nog bli super, hoppas kompisarna gillar dem annars....

Svar på tråden Picnic mat