• Tjofsen

Kakeldekor - Är du nöjd med ditt??

Jag funderar på detta med kakeldekor. Har hittat en färg som jag tänkte sätta över mitt fula fula kakel på toaletten.

Du som har satt såna - ser det extremt hemmagjort ut eller är du nöjd?

Gärna om du har bild före/efter.

Om man vill ta bort dem...hur gör man då?

Hade du något mönster i dina kakel och hur funkade det med dekoren??

• Svar på tråden Kakeldekor - Är du nöjd med ditt??
  • olpansfamilj

hade var fjärde platta i köket och var jätte nöjd....rengör noga och underlaget måste vara torrt...

hade kafferecept på mina=)

• Tjofsen

ok......de har jag sett - jättefina. Jag ska ha varenda en så det kommer ju bli en stor skillnad om man säger så. Nu är det äckel-rosa och jag vill ha kakaobrun. Men det är nästan 80 plattor så man vill ju inte börja och sen blir det inte bra.

• olpansfamilj

oj det kan bli tufft! Kanske måla om plattorna???

• Tjofsen
    olpansfamilj skrev 2008-07-16 11:43:54 följande:
    oj det kan bli tufft! Kanske måla om plattorna???
    Kan man det?
  • olpansfamilj

ja jag tror det!?! Åk till bauhaus och kolla eller googla på det=)

• Pudan

Olpansfamilj,

Jag är på jakt efter snygg kakeldekor - dina lät finfina. Har du bilder på dem och var fick du tag i dem. Jag hittar bara fruktansvärt fula i skrikiga färger.

• ViggoKarolina

Vi har satt kakeldekor i våra badrum och det ser super snyggt ut och ser inte alls hemmagjort ut Enkelt och smidigt, tyvärr inga bilder nu men kan fixa.
    Lycka till....

• Tjofsen
    ViggoKarolina skrev 2008-07-16 13:40:31 följande:
    Vi har satt kakeldekor i våra badrum och det ser super snyggt ut och ser inte alls hemmagjort ut Enkelt och smidigt, tyvärr inga bilder nu men kan fixa.Lycka till....
    JAAAA bilder bilder.

Fick godkänt från min sambo igår (efter lite övertalning) att köpa om jag ville. *skratt*

[berättar om idén]
    - Är det okej att jag köper såna och gör så nu då?
    - Nej
    - Amen varför inte DÅ? Det blir ju bra mycket bättre än det är. Det ser ju för j-ligt ut nu.
    - Okej.

(kvinnlig övertalningsförmåga)
  • ebbozz

jag har en kompis som har satt svarta rutor över deras gamla mintgröna... men det är bara en rad då har jag för mig... fast deras täcker liksom inte riktigt, så man ser en liten mintgrön rand på varje platta om man tittar noga

• Kimsan82

Jag ska köpa till köket..finns en del på www.favoritsaker.se
    Har en annan nu och när jag hade satt upp dom fick jag frågan varför jag bara hade kaklat om vissa platter!?*haha*
    Så nog ser det verkligt ut

• lyckliga sagofén

Vi har satt i köket. Innan var det beige-vita,
    nu har vi satt varannan svart/vit så att det är rutigt.
    Vi är jättenöjda med det!

• Tjofsen
    Euforia: *Tack* haha. Ja, vi brukar få som vi vill vi kvinnor. Som nere i gillestugan har vi sånt tegel....rött...skitfult. Så jag ville måla det vitt när vi skulle måla väggarna. Min sambo skrek NEEEEEEEEJ! Sen började jag med små subliminala meddelanden till honom ungefär i 2 års tid...liksom mjuka upp honom "va snyggt det skulle vara med vit vägg här" typ så.

Sen nu i våras när jag gick hemma innan förlossningen så målade jag om därnere och satte bara en vit rand på teglet (sen går ju inte det att ta bort)...hahaha...Och så blev det vitt och skitsnyggt.

Likadant med träd vi hade på tomten som jag sa "vi ska såga ner dem"..och han skrek NEEEJ. Ungefär 10000 ggr ... Sen en vacker dag för några veckor sendan var han ute och bara tog bort dem. Efter det sa han "ÅH.....va bra det blev...vilken TUR att JAG stod på mig att vi skulle ta bort dem!"*hahahaha*

Jag tror han börjar fatta att jag faktiskt har rätt i ALLT jag säger...*fniss*
  • jassikan

Nackdelen med en del färdigkapade är lite lite för små, visserligen oftast bara några/någon mm (kolla storleken noga innan du köper om du vill ha heltäckande).
    Då får man i stället klippa/skära dekorplast själv så dekoren täcker helt. Med tålamod, gott om tid och om man är lite petig så brukar det bli bra.

• Tjofsen
    jassikan skrev 2008-07-17 17:46:14 följande:
    Nackdelen med en del färdigkapade är lite lite för små, visserligen oftast bara några/någon mm (kolla storleken noga innan du köper om du vill ha heltäckande). Då får man i stället klippa/skära dekorplast själv så dekoren täcker helt. Med tålamod, gott om tid och om man är lite petig så brukar det bli bra.
    Jag mätte dem och det verkar vara exakt rätt storlek. Vi köper alla paket vi ska ha - så det inte tar slut på lager innan vi köper allt. Sen provar jag på första paketet och skulle det inte funka kan man ju returnera resten.
Svar på tråden Kakeldekor - Är du nöjd med ditt??