• ludde1

recept på CIRTONFIL någon???

Jag e akut sugen på citronfil men har inget recept på det finns det ngn som har det.

SNÄLLA

Jag jobbade på ett boende å då fick gamlingarna det å det va så gott

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden recept på CIRTONFIL någon???
  • Mint

2 dl filmjölk
    2 tsk citronsaft

rör om

smaka av med socker

vad tror du om det? har inte testat det själv, kom på det nyss.

• ludde1

ringde t mamma som har vart föreståndare på det hemmet hon hade för sig att de har i
    vispad grädde
    rivet skal av citron
    citron saft
    men viste inte hur mycket av varje å om det var ngt mera i.

• Spicy woman

CITRONFIL
    1 port

12 g   

ägg

2 dl   

filmjölk1 tsk  socker vaniljsocker½ tsk  citronsaft, från gön flaskaVispa ägg och socker pösigt. Tillsätt filmjölken. Smaksätt med vaniljsocker och citronsaften. Apelsinjuice eller äpplejuice kan också användas
  • Spicy woman

Hittade det på nätet. Kan ju finnas något annat recept på det.

• J W
    Svar på #5
    har jag aldrig sett... Märke?
  • ludde1

Jag hittade det receptet också men tror inte att det e rätt men jag ska ABSOLUTprova

kramgrisen skrev 2008-07-16 18:06:44 följande:
    finns i kyldisken på ica =) snabbt och enkelt =)
    Vi har milko här i värmland å har inte citronfil
    det verkar vara skånemejerieet som har det
  • kramgrisen

ahh.. titta på den nu. är skånemererier.. finns väl bara i skåne..=/ de har alla möjliga smaker på filen.

• ludde1

Jag får flytta t skåne helt enkeltCool

• Kärnhuset

Mmmmm läste receptet. Men vad gör de (danskarna som det står om äter det morgon, middag, kväll) med all äggvita som blir över om de ska ha äggulorna till detta?

• ludde1

puffar upp

• skrutt snutt

Dom kanske käkar massvis med maränger...

Kärnhuset skrev 2008-07-16 18:44:50 följande:
    Mmmmm läste receptet. Men vad gör de (danskarna som det står om äter det morgon, middag, kväll) med all äggvita som blir över om de ska ha äggulorna till detta?
Svar på tråden recept på CIRTONFIL någon???