• Tesse80

Bajsat i pool bara å tömma ur?????

Min dotter har diarre och varför jag satt henne i vår pool med 4000 liter vatten då vet jag inte, ganska korkat, men men.
    Hur som helst så bajsade hon i vattnet, det var inte så mycket, men ändå..

Måste jag tömma ur och rengöra poolen, eller kan jag hälla i desinfektions medel och klor bara?????

Hoppas nån har koll på detta..

• Svar på tråden Bajsat i pool bara å tömma ur?????
  • Sandra och Frippe

alltså risken är ju om nån annan sväljer hannes coliobakterier eller vad det heter.
    Tror det kan bi magsjuka för hela slanten om ni har otur, jag hade hällt ut.

• Tesse80

Så du tror inte desinfektions medlet tar död på bakterierna??? känns inte kul att behöva hälla ut allt vatten när man inte får fylla på nytt......

• Dancia

Jag hade nog inte vågat bada i poolen utan att byta vatten efter man bara hällt klor i. Men kan inte så mycket om det.

• Sandra och Frippe

Alltså, på badhus funkar ju detta men det är ju mängder de har i, vill ni verkligen bada i det? Och så brukar det väl vara kiss som hamnar i poolen oftast då.
    Är det bara familjen som badar och man kan poängtera att ingen tar en sup så kanske?...Jag hade inte velat bada i magsjukediarre vatten,tycker inte det är värt det.

Tesse80 skrev 2008-07-16 19:34:48 följande:
    Så du tror inte desinfektions medlet tar död på bakterierna??? känns inte kul att behöva hälla ut allt vatten när man inte får fylla på nytt......
  • Tesse80

Det låter ju inge vidare trevligt det håller jag ju med om, ska kanske tilläggas att vi har pump med filter till poolen, men det hjälper kanske inte...

När det väl kommer till kritan vill jag kanske inte gå i den i vilket fall som helst....

• Sandra och Frippe

Alltså jag är ju inget proffs på nått sätt och kan inte det här, skriver bara som jag tycker,jag hade inte velat stoppa mitt barn i poolen om det var för mkt kem i den och inte heller velat ge hela familjen magsjuka,du får nog bestämma själv om du vill chansa. Ens egets barns bajs kanske inte är lika illa som nån annans..

Tesse80 skrev 2008-07-16 19:41:54 följande:
    Det låter ju inge vidare trevligt det håller jag ju med om, ska kanske tilläggas att vi har pump med filter till poolen, men det hjälper kanske inte...När det väl kommer till kritan vill jag kanske inte gå i den i vilket fall som helst....
  • Tesse80

Jag uppskattar verkligen era svar proffs eller ej,,, 
    Nu har jag kommit fram till att jag nog inte vågar bada i det förrens någon som kan har sagt att det är ok och då borde man kanske ringa en pool firma????

Förresten då känner jag av magsjuka nu jag med, suck....

• Lilla trynet

I bassängen på sjukhuset jag jobbar gäller följande regler:
    Vid fast bajs som man kan plocka upp med håv chock-kloreras bassängen (är stängd resten av dagen).
    Vid diarée där man inte kan plocka upp allt bajs töms bassängen och fylls på nytt. Tog en vecka när vi hade haft en olycka i samband med bassängträningen.
    Skulle jag vara du skulle jag kolla med firman.

Svar på tråden Bajsat i pool bara å tömma ur?????