• wedding

Mallorca-Alcudia/P.Polensa ?

Mallorca-Alcudia/P.Polensa ligger det vid den fina långa sandstranden som är med i alla resekataloger ?

Ni som varit på Mallorca vad tycker ni det är finast att bo , bra stränder osv ?

• Svar på tråden Mallorca-Alcudia/P.Polensa ?
  • vackrastarflow

Alcudia har den superlånga stranden. Låter som hotellet ligger i en kombination mellan Alcudia och Polensa, och kanske då inte direkt vid den stora stranden, men jag kan ha fel.

Jag älskar Mallis, jag hade en massa förutfattade meningar som jag nu skäms över att jag hade. Det är en underbar, vacker ö. Jag älskar Palma själv, men jag är en storstadstjej. Bodde på ett ställe som heter Cala Vinas ca 20 min från Palma. Lugnt litet ställe i ett exklusivt område, nära Magaluf (dock gillar jag inte Magaluf), med en liten fin strand. Solresor har hotell där.

Annars har jag hört att Cala Mayor är jättefint, men jag har inte varit där själv.

• wedding

Tack för ditt svar , sitter här och är så irreterad på mig själv hittade en restresa för 2100 kr och dum som jag är så bokade jag den inte fattade inte att den skulle ryka så snabbt Nu är dom superdyra !

• sara sofia

Jag har bara varit i Alcudia, och det tyckte jag var super!

• vackrastarflow
    wedding skrev 2008-07-16 20:18:06 följande:
    Tack för ditt svar , sitter här och är så irreterad på mig själv hittade en restresa för 2100 kr och dum som jag är så bokade jag den inte fattade inte att den skulle ryka så snabbt Nu är dom superdyra !
    Åh va synd! Det var verkligen billigt! Jag hoppas hitta en restresa i september, då brukar det vara lite billigare. Då åker jag gärna till Mallorca igen (var där på konferens i början av juni)
  • Sestret

Jag bor i Palma! Mallorca är mycket bättre att besöka i september än juli/augusti. Det är för varmt här nu och för fullt med turister . Själv gillar jag inte Alcudia och Puerto Pollença, men antalet turister där verkar ju visa på att jag har fel... Palma är superfint och stränderna på östkusten också där det inte är så mycket folk.

Magaluf och Palma Nova är enbart till för de som söker billig sprit och nattklubbar. Inget fel med det, men ingenting jag kan rekommendera för en lugn semester!

Mallorca är betydligt vackrare och bättre än vad man kan tro om man bara hör talas om ställen som Magaluf. Kom hit och hyr en bil i en vecka och åk runt! Palma är en jättemysig stad, definitivt att rekommendera. Det finns lägenheter att hyra inne i Palma gamla stad för de som inte vill bo på hotell (googla rent apartments Palma Mallorca)!

• vackrastarflow
    Sestret skrev 2008-07-19 21:31:45 följande:
    Jag bor i Palma! Mallorca är mycket bättre att besöka i september än juli/augusti. Det är för varmt här nu och för fullt med turister . Själv gillar jag inte Alcudia och Puerto Pollença, men antalet turister där verkar ju visa på att jag har fel... Palma är superfint och stränderna på östkusten också där det inte är så mycket folk.Magaluf och Palma Nova är enbart till för de som söker billig sprit och nattklubbar. Inget fel med det, men ingenting jag kan rekommendera för en lugn semester! Mallorca är betydligt vackrare och bättre än vad man kan tro om man bara hör talas om ställen som Magaluf. Kom hit och hyr en bil i en vecka och åk runt! Palma är en jättemysig stad, definitivt att rekommendera. Det finns lägenheter att hyra inne i Palma gamla stad för de som inte vill bo på hotell (googla rent apartments Palma Mallorca)!
    Är ORDENTLIGT avundsjuk på dig!!
  • Nötkaka

Kan man åka till Mallorca i mitten av oktober?
    Vad är det för väder där då i så fall?

• Sestret

Mitten på oktober kan vara riktigt bra. Jag minns att vi var till stranden och badade långt in på oktober förra året (vattnet är varmt länge efter sommaren). Däremot kan man ju ha otur och det händer att det regnar i flera veckor. Början på oktober är nog lite säkrare.

Just nu är det över trettio grader klockan tio på kvällen! Ganska härligt!
  • Nötkaka

Sestret:
    tack för ditt svar. Så det kan vara en chansning med andra ord.

Jaha...jag är inte liiiiite avundsjuk . Här är det typ 17 grader och regnar...

• Sestret
    Fast jag tycker att det är lite väl varmt. Jag längtar till september när det inte är lika varmt ute men fortfarande varmt i vattnet!

Jo mitten på oktober kan vara en liten chansning, men ni skulle ju kunna boka någonting i Palma så finns det ju saker att göra även om det nu skulle regna?

Trevlig sommar!
  • Siabellon

Personligen så tycker jag att Alcudia är för exploaterat men de har en super strand. Vi har senaste åren valt Cala Bona som är lugn och mysig och inte så stor men har stränder, restauranger och shopping. Supermysigt! Vi har åkt i sept för då är vädret perfekt: som en skön svenska sommar. Kan ha åskat och regnat på nätterna men alltid fint på dagen!
    Pollensa är också supermysigt!

• Knubbe12

Har bott i Alcudia och Cala dÓr. Har även sett stora delar av ön via dagsutflykter med bil och cykel. Nöjd med bägge resmålen, men favoritstället måste nog vara Cala dÓr; underbara badvikar... ;o)

Svar på tråden Mallorca-Alcudia/P.Polensa ?