• Mrs Lindgren

någon som bantat med enbart nudlar & vatten?

Fick höra något helt galet idag.
    Har en bekant som säger sig ha gått ner 5kg på 1 vecka med en diet bestående av 1pak nudlar 3ggr om dagen och en massa vatten vid sidan om samt rask gång..

Kan det verkligen vara så effektivt?
    Låter inte klokt..haha

• Svar på tråden någon som bantat med enbart nudlar & vatten?
  • Lipgloss

nudlar ärväl inte direkt hälsomat?
    om hon nu menar billiga snabbnudlar...de är väl en massa fett o kolhydrater i bara.
    Klart man går ner i vikt av att äta så lite och rör på sig mkt men man kan ju inte leva så resten av livet.
    då hon börjar äta vanlig mat igen går hon upp på ett nafs.
    Nej,det lät som en dålig viktkur tycker jag!

• Mrs Lindgren
    Ela 050116 & Felisia 080603
  • Mrs Lindgren

Tror det var något år sen hon testa detta, och hon ser ut att hålla vikten..
    Hon har genom åren haft lika svårt att gå ner i vikt som upp..

Ela 050116 & Felisia 080603
  • Vickan I

ja snabbnudlar är en massa fett ju. Handlar väl mest om att hon äter mindre kalorier än innan och har börjat motionera mer nu.

google it goddammit!!!!
  • Raow

Man får ingen näring då man äter nudlar. Nudlar innehåller ju bara kolhydrater och är därför inte nyttiga. Innehåller dessutom inga vitaminer eller miniraler.

Jag hörde en tjej som bantade genom att äta en 200 g chokladkaka varje dag, hon gick också ner massa, men nyttigt och ett bra sätt att gå ner på? Nej!

• maddde

jag har en kursare som gick på silldiet. efter en vecka gav han upp för han blev så kass i magen haha =)

• Bellsam

Har en kompis som käkade enbart nudlar och vatten när hon pluggade och inte hade så mycket pengar. Hennes hud fick nästintill en gråaktig ton och så var hon blond, vilket gjorde att den färgen blev istället lite åt det gröna hållet. Hon var ju mycket tröttare och så av den maten. Kanske inte låter så farligt att man blir trött och får lite roliga färger på kroppen, men jag tror att det blir allt för stor vitaminbrist om man äter så. Är nog inget man ska göra en längre tid.

• Derian

Är ju så med det mesta - bara man får ett kaloriunderskott så kommer ju kroppen att börja ta av reserverna.

En kollega till mig körde en "diet" under 2 veckor där han bara drack vatten och sen whiskey när han kom hem på kvällen.

Han gick oxå ner i vikt av den dieten.

Sen är väl frågan om kroppen får alla vitaminer och mineraler som den behöver :D

• Bellsam

Men om man ändå planerar att ändra sina matvanor så drastiskt så kan man väll lika gärna göra det på ett nyttigare sett? Äta mer frukt och grönskar osv. Det som faktiskt ger vitaminer.

• Trynträ

Fast nudlar är ju rätt fett. Jag blev förvånad förut när jag läste på paketet vad det innehöll. Sen tror jag inte det är bra med så mycket salt. Bättre att äta nyttigare mat istället med mer näring i.

• ric69

Under viktnedgång så ska man äta lite mer protein än annars!
    Tonfisk och Makrill innehåller rikt med proteiner och fetter.
    Dessa två bör finnas med i era dieter.

Att endast äta kolhydrater i form av nudlar är inte bra, ens i två, tre dagar.

Rickard

Svar på tråden någon som bantat med enbart nudlar & vatten?