Balehead skrev 2008-07-17 15:16:33 följande:
Det jag tyckte var mest utmärkande för Barcelona var det otrevliga folket. Jag har aldrig varit på ett ställe med så mycket snorkig personal. Förhoppningsvis hade jag bara otur och var där fel helg, men det var verkligen så att jag och mina kompisar reagerade när vi fick ett leende från en busschaufför!Exempel - Jag beställde in en sallad till lunch på en ganska fin servering nere vid hamnen. UPptäckte snart att det krälade omkring insekter i den. När jag (som aldrig brukar våga säga något) påpekade detta för personalen fick jag en axelryckning och ett "Tja, sånt händer" till svar!Men arkitekturen av Gaudí och det fantastiska akvariet nere vid kajen är helt klart värt resan!
finns det några fina ställen nere vid hamnen, hehe...
akvariet tycker jag personligen är en av de sämsta sakerna med Barcelona, tänker fortfarande på de stackars pingvinerna i sin skitiga betongbassäng.
Jag tror att ni hade otur, men jag förstår att man blir irriterad när det blir så de dagar man är där på semester!
Till TS, ett tips från mig är att passa på att besöka Sitges (en bit utanför Barcelona). Vackert, lite lugnare och vackra stränder. Det kan dessutom vara extra intressant om man är gay, för den "scenen" är stor i Sitges!