• Inisen75

Fräscha duschväggar en utopi??

Hej alla! Köpte för några år sedan duschväggar till våra badrum - vi tyckte det var fräschare. Har försökt hålla efter väggarna, men jag måste erkänna mig besegrad - våra duschväggar år SÅ ofräscha och jag har försökt med ALLT för att få bort alla kalkfläckar. Hur hör NI för att hålla era fräscha???

GE MIG MASSOR AV TIPS!!!

• Svar på tråden Fräscha duschväggar en utopi??
  • cuteswegirl

här är en till som undrar.... har kört alla medel jag har hittat kalkosan,pri,klorin ja ALLT.... hur mycke man än skurar e kalkskiten fortfarande kvar!

När ska de bli vår tur????
  • Pallas

Köp avkalkningsmedel för restaurandiskmaskin. Men använd skyddsglasögon och handskar när du hanterar det.

Gör så här: Duscha väggarna våta. Spruta rikligt med avkalkning på väggarna och stryk ut jämnt med svamp. Låt verka någon timme och skrubba sedan med en blöt repfri svamp. Upprepa tills det är rent. Funkar inte detta, tror jag tyvärr att det är kört.

• Pallas

Jag vet att de säljer en massa industrirelaterade rengöringsmedel på City Gross här i stan. Har du något sånt i närheten kan du kolla där.

• Maria40

Jag brukar använda Jif (fd Vim) och svamp. Det blir bra.

• Inisen75

Tack för tipsen, då är det bara att bege sig mot Citygross :)

• musli

Ättiks-sprit och en trasa. Vår glasbetong-vägg blev som ny...

• sahara

Kalken är ett elände.
    Om du lyckas få bort kalket så kan jag rekommendera att efter varje dusch ta en fönsterskrapa och ta bort vattnet.Då håller sig duschväggarna fräschare längre.
    Ättika tyckar jag brukar funka bra.

• mimmi 1

städtanterna på tv rengjorde duschväggarna så här: dela en citron, strö över salt på snittytan, gnid in på duschväggarna, spola av med vatten. Jag har provat och mina duschväggar blev fina. nu var dom inte såå väldigt kalkbelagda, men ändå...

Annars undrar jag om inte det skulle gå bra att skrubba med svinto? förutsatt att det är väggar av glas, annars blir dom repiga, svinto har jag fått ett gammalt badkar rent o fint med en gång...

• cuteswegirl

nu har jag varit på citygross.... hittade dockl inte de där medlet....

någon som testat de där me citronen? pallar inte köpa massa sitroner & klydda om de bara blir samma resultat som typ kalkosan.... 

När ska de bli vår tur????
  • Myyra

Jag undrar också!! Har glasväggar i duschen och de är riktigt svåra att hålla fina. Kalk, kalk och kalk!
    Vad använder jag för medel?

• Pilla 77

Ni som bor i villa kan köpa ett avhärdningsfilter, bor ni i brf så tjata på föreningen att köpa ett och ni som bor i hyres har jag ingen aning om..

• mimmi 1
    cuteswegirl skrev 2008-08-05 16:55:18 följande:
    nu har jag varit på citygross.... hittade dockl inte de där medlet.... någon som testat de där me citronen? pallar inte köpa massa sitroner & klydda om de bara blir samma resultat som typ kalkosan.... 
    Jag har provat med salt på citron, och tycker det blev bra, men lite kladd naturligtvis ... när man gnuggat på ett tag, så börjar fruktköttet släppa, men det spolar man ju bort med duschen, så jag tycker inte det gör så mycket... Det braa med detta är ju att det är 100% miljövänligt!! det räcker med en citron till två duschväggar, så du behöver inte köpa en massa....
Svar på tråden Fräscha duschväggar en utopi??