• Gumlan

Kan ett par dagar vara mer än 2 dagar?

För mig är ett par dagar 1 - 2 dagar typ... men folk verkar tycka att väldigt många dagar kan va "ett par dagar" Men vaddå om det står som erbjudande i ett reklam blad att "just nu, ett par skor för 99 kr" kan man gå dit och vänta sig att få 3 - 4 st skor? :p

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 23:00
    alltså ett par dagar är ju inte 1 - 2 dagar inom ett par dagar är 1 - 2 dagar ja tänkte fel, eller snarare missade ett ord

anledningen till frågan är lite för att en person sa i Lördags att hon ringer mig inom ett par dagar och då är det väl ändå max 2 dagar??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan ett par dagar vara mer än 2 dagar?
  • Athema

Men det kan ju vara allt i från 2-5 dagar tycker jag sen säger man en vecka eller något.

Allt mer än 1 är ju ett par.. Enligt mig =)

• Lillan7704

Nej, det är 2 dagar enligt mig.

• Lillan7704
    Athema skrev 2008-07-16 22:53:21 följande:
    Men det kan ju vara allt i från 2-5 dagar tycker jag sen säger man en vecka eller något.Allt mer än 1 är ju ett par.. Enligt mig =)
    Men ETT par är ju just det.. ETT par.. Och ett par = två st... ?
  • Snooze

EN dag är EN dag, ett PAR dagar är TVÅ dagar och NÅGRA dagar är fler än TRE....
    I min värld iallafall

• Jesspa80
    Athema skrev 2008-07-16 22:53:21 följande:
    Men det kan ju vara allt i från 2-5 dagar tycker jag sen säger man en vecka eller något.Allt mer än 1 är ju ett par.. Enligt mig =)
    Eh...Par betyder väl två? Par i hjärter...ett par skor... osv...

Trippel, är det i så fall inte 3, utan kanske 1 månad då? :)
  • Fru U

ett par dagar är i min värld ca 3 dagar

inte logiskt för fem öre

Live and let live
  • Pallas

Min definition.

1 = en dag/nån dag
    2-3 = ett par dagar
    4-6 = några dagar

• vackrastarflow

rent tekniskt är det givetvis två dagar, men det har fått en annan betydelse. jag skulle säga 1-3 dagar. men jag röstade nej hihi för ett par är två.

jag vill tex inte att min pojkvän tycker att vi är ett par och inkluderar en tredje part

• Benet

ojojoj, vilka diskussioner vi har haft om detta i min familj

För mig kan det inte vara mer eller mindre än 2 dagar. Man säger ju ett par tre dagar... Det menas ju med ett par (dvs 2) eller 3, som ju kommer efter 2

Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥ och liten på jäsning
Svar på tråden Kan ett par dagar vara mer än 2 dagar?