• lisadragon

LÅNG sammandragning, hur mår bebisen då??

Under ca 4 timmar har magen varit stenhård, har inte känt av bebis förrns nu när magen har mjuknat lite lite.

Hur mår egentligen bebisen när det blir så långa sammandragningar??
    Jag tycker lite synd om h*n, känns ju som att h*n sitter som i ett skruvstäd!!
    Annars är h*n ju ganska livlig men under dessa SD-"tillstånd" är det ju helt still i magen..
    Brukar ha mkt sammandragningar men är sällan dom är så "extremt" långa..

Bara en fundering som flög genom huvvet, kanske någon här som har ett bra svar :)?!

Hade gott // Lisa! v.37+1 idag :D!

• Svar på tråden LÅNG sammandragning, hur mår bebisen då??
  • Sandra och Frippe

Alltså, jag hade en helg med såna. Eller det släppte ju ibland för att direkt komma tillbaka. Tyckte det var sjukt jobbigt! Minns inte riktigt vilken vecka det var men när de senare kollade tappen så var den påverkad av alla sd och förvärkar. Det kan vara värt att få kollat, kan oxå vara tecken på tex uvi.

• lisadragon

Kollade urinet idag, såg bra ut.. Men om tappen blir påverkad av alla mina sd så tror jag inte det gör något, är ju ändå i v.37+2 idag så h*n får ju komma ut utan protester från läkarna :). Har sammandragningar mest hela tiden, men de gör inte ont utan är nog mer träning..

Och ja, det är sjukt jobbigt med alla sd, även om de inte gör ont så blir man ju VÄLDIGT trött.. Är ju en stor muskel som jobbar HELA tiden med att dra ihop sig och slappna av korta sekundrar..

Tack för ditt svar // Lisa!!

Sandra och Frippe skrev 2008-07-17 00:49:19 följande:

Alltså, jag hade en helg med såna. Eller det släppte ju ibland för att direkt komma tillbaka. Tyckte det var sjukt jobbigt! Minns inte riktigt vilken vecka det var men när de senare kollade tappen så var den påverkad av alla sd och förvärkar. Det kan vara värt att få kollat, kan oxå vara tecken på tex uvi.
  • Sandra och Frippe

jag såg efter jag tryckt skicka att du faktiskt är färdigbakad, mig kollade de i v 35 tror jag och blev då sjukskriven.

• Sandra och Frippe

är du ledig föressten? jag hade grymma sd innan jag slutade jobba och från dag 1 i princip släppte det när jag fick vara ledig.

• lisadragon

Har varit sjukskriven sen v.22 pga onda sd och sen fortsatt pga bäckenuppluckring.. Får sd trots att jag inte jobbar, vid anstränging blir de mkt värre därför jag blev beordrad att vila.. Hade inte så mkt till val pga fogarna så har väl vilat sen v.22..

Hade gott // Lisa!!

Sandra och Frippe skrev 2008-07-17 21:30:50 följande:

är du ledig föressten? jag hade grymma sd innan jag slutade jobba och från dag 1 i princip släppte det när jag fick vara ledig.
  • Sandra och Frippe

mm...du kanske har en liten snart då*S*

• lisadragon

Man kan ju alltid hoppas :P..
    Men med min gamla otur går jag väl över flera veckor *haha*.. Men det känns som att h*n vill ut nu, spränger snart fogen fram om inte annat..
    // Lisa!!

Sandra och Frippe skrev 2008-07-17 23:37:41 följande:

mm...du kanske har en liten snart då*S*
Svar på tråden LÅNG sammandragning, hur mår bebisen då??