• Anonym (vem??)

Jag tror att jag är kär i två!! VEM ska jag välja!?

Trodde inte sånt här kunde hända, jag har ändå fyllt 30 år!
    Det finns allrså två personer i mitt liv och jag vill ha dem båda två! Men ändå inte såklart, jag måste väja...

Person 1. Vi träffades för drygt två år sen. Jag blev otroligt kär, men vi blev inte riktigt ihop. Han var osäker på sina känslor och gjorde slut. Vi har båda haft andra relationer sen dess men nu börjat träffas igen sedan ca ett halvår tillbaka. Han tycker det känns mycket bättre mellan oss den här gången, men vi är båda osäkra på om vi skulle passa ihop i längden. Vi har ganska olika åsikter vad gäller t.ex barn och har kanske inte riktigt samma mål i livet. Men- vi har HIMMELSKT sex, helt fullkomligt underbart och jag känner mig så TRYGG i hans famn. Vi kan titta varandra länge i ögonen och jag känner sån stark kärlek. När han håller om mig så känner jag bara att här vill jag vara, resten av mitt liv. Jag vill inte vara utan honom. Och då känns det som att bara vi känner den kärleken till varandra så kan vi nog komma på kompromisser så att vi kan leva ihop. Han har även sagt att det inte vore en katastrof för honom om jag skulle råka bli med barn... och att vem vet.. en dag kanske vi gifter oss... men vi är alltså inte uttalat tillsammans.

Person 2. Är en ny bekantskap som jag inte hunnit lära känna så väl än. Vi har haft sex en gång och då var jag inte riktigt närvarande, tänkte på 1.
    Vi verkar ha samma tankar kring livet och hur vi vill bo/leva, han är SÅ snygg så jag nästan svimmar, men en jättestark attraktion har jag inte känt (än). Kanske delvis för att 1:an spökar. Person 2 verkar väldigt säker på sina känslor för mig och han verkar vara en stadig person vad det gäller förhållanden, jag känner att jag skulle kunna lita 100 procent på honom om vi var tillsammans. Han är en mycket enklare person än 1:an tror jag.

Så som jag tänkt nu är att jag ska sluta träffa 1an och ge 2an och mina känslor för 2an en chans. För jag tror att mitt liv skulle bli enklare med honom, jag tror att det skulle bli mer som jag vill leva innerst inne. Men jag är rädd för att att 1an ska spöka för evigt och jag är rädd för att jag väljer fel. Vilket är viktigast?? Att känna de där starka starka känslorna men kanske få göra avkall på hur man vill leva, eller välja något tryggare och hoppas på att känslorna räcker?

• Svar på tråden Jag tror att jag är kär i två!! VEM ska jag välja!?
  • Styvpappan

Min mor sa: alla människor är inte gjorda för en enda lång och fast relation.

Jag säger: Rannsaka dig själv. Välj 2:an, och du kommer att vara otrogen med 1:an som ger dig sådana grymma lustar. Välj 1:an, och ni sitter med ett eller flera barn som ni inte är överens om hur de ska uppfostras=skillsmässa.

Mitt tips: välj dig själv, säg till båda att du inte är redo för en fast relation just nu, men att ni kan fortsätta träffas som nu. Om ett halvår kanske du vet mer, kanske vet du då att 1:an knullar med tre andra, eller han fattat att du kört dubbelt och det svalnar av sig själv? Kanske dyker det upp en 3:a som är en perfekt mix mellan 1 o 2? Varför välja nu? Varför inte vänta på den perfekta? Kanske läga att skydda sig eller?

Mvh från en som hellre är singel än att välja något halvbra.

• sakoline

Om du övertalar dig själv att släppa ettan tror jag att du kan "njuta" mycket mer av tvåan. Ettan verkar ge dig mycket stress vad det gäller icke-gemensamma-värdeingar-t.ex.med barn, och sånt är brister. Vad det gäller tvåan finns det i mina ögon inga sådana brister. Lycka till

• sakoline

Kanske dyker det upp en 3:a som är en perfekt mix mellan 1 o 2? Varför välja nu? Varför inte vänta på den perfekta? Kanske läga att skydda sig eller?

Så jävla bra sagt.

• Longwayhome

Välj ingen av dem.

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • HäckHäxan
    Styvpappan skrev 2008-07-17 00:38:21 följande:
    Min mor sa: alla människor är inte gjorda för en enda lång och fast relation. Jag säger: Rannsaka dig själv. Välj 2:an, och du kommer att vara otrogen med 1:an som ger dig sådana grymma lustar. Välj 1:an, och ni sitter med ett eller flera barn som ni inte är överens om hur de ska uppfostras=skillsmässa.Mitt tips: välj dig själv, säg till båda att du inte är redo för en fast relation just nu, men att ni kan fortsätta träffas som nu. Om ett halvår kanske du vet mer, kanske vet du då att 1:an knullar med tre andra, eller han fattat att du kört dubbelt och det svalnar av sig själv? Kanske dyker det upp en 3:a som är en perfekt mix mellan 1 o 2? Varför välja nu? Varför inte vänta på den perfekta? Kanske läga att skydda sig eller?Mvh från en som hellre är singel än att välja något halvbra.
    Bra skrivet.

Det där tror jag på. Jag har alltid resonerat som så att jag inte är byggd enbart för en enda person. Har alltså aldrig haft som vision att hitta någon och dela resten av mitt liv med den människan.
    M.G älskad och saknad!!! Fan ta dig!!!!
  • Anonym (vem??)

Båda två vet om varandra, inget fuffens nånstans, öppna kort!
    Visst finns alternativet att inte välja någon, men jag är jäkligt trött på att vara singel faktiskt... och den perfekte tror jag inte längre finns. Ett dilemma är det helt klart!
    Anledningen till att jag överväger att sluta träffa 1an är ju för att jag trots allt känner att 2an har potensial som överväger. Men jag har en grym separationsångest från 1an och vet inte om det är värt det. Men å andra sidan vill jag inte offra mina möjligheter med 2an när relationen till 1an är så pass osäker.
    Otrogen kommer jag inte vara. Väjer jag 2an så är det vi. Eller så tar det möjligtvis slut. Men otrohet är inte min grej.

• Anonym (*)

Kan du inte välja så är ingen rätt. Och väljer du någon av dem kommer det med stor sannoliket inte hålla i längden. Du har träffat båda och lärt känna båda, vet du inte nu så är det så. Ingen är rätt för dig. Även om du väldigt gärna vill att någon ska vara det.

Men jag skulle köra på 2:an, din magkänsla säger ju det och om du ska vara helt ärlig mot dig själv: Skulle 1:an verligen stanna hos dig eller få kalla fötter igen, så som han fått tidigare?

• Anonym (vem??)

Nej, det är ju mest det jag är orolig för med 1an. Han vet inte riktigt om han vill ha ett förhållande öht. Samtidigt så verkar han nästan hoppas på att det bara ska "råka" bli så. Jag menar, fortsätter vi träffas så måste man ju tillslut säga att vi är tillsammans. Han verkar tycka det är läskigt att binda sig, han börjar genast tänka i evighetsperspektiv och då blir han rädd.

På det sättet är 2an mycket enklare, mer som jag själv är.
    Han har bara haft jättelånga förhållanden, som han själv inte avlsutat.

• sakoline

Måste det vara tråkigt att vara med tvåan då?
    Passion, är det viktigare än kärlek? För kärlek kan du få med tvåan tror jag. Samtidigt som du får det här trygga, du kanske söker ett familjeliv?

• sakoline

Måste det vara tråkigt att vara med tvåan då?
    Passion, är det viktigare än kärlek? För kärlek kan du få med tvåan tror jag. Samtidigt som du får det här trygga, du kanske söker ett familjeliv?

Svar på tråden Jag tror att jag är kär i två!! VEM ska jag välja!?