• Sejrla

Petskydd till eluttag

Vi har nu börjat jobbet med att säkra lägenheten. Införskaffade petskydd från Acta Graco och blir vansinnig på dem, ibland går de inte att få in i eluttaget alls, ibland trilskas de en stund och sedan fungerar de. Nog för att vi vill barnsäkra men vi vill inte föräldrasäkra på samma gång!!! Dessutom måste man använda en speciell mojäng för att få ut dem igen. När jag var liten hade vi mer robusta petskydd som gick enkelt att sätta i och man kunde använda en elkontakt för att få ut dem igen... någon som vet om det går att få tag på sådana någonstans? Eller finns det något som talar emot den modellen? Finns det någon annan modell än Acta Gracos petskydd som ni upplevt fungera bättre?

• Svar på tråden Petskydd till eluttag
  • ElinOlsson

IKEA har bra och billiga. Där tar man ett anant petskydd och plockar ut dem med. Ett av dem är rött - så man inte stoppar i alla i uttagen och sen står där .

• ludenben

IKEA är svindåliga.Min har fått upp dom på ett kick. har köpt på ica, mycket dyrare men bättre

• ElinOlsson
    ludenben skrev 2008-07-17 09:30:38 följande:
    IKEA är svindåliga.Min har fått upp dom på ett kick. har köpt på ica, mycket dyrare men bättre
    Jasså! OK, det lär ju inte så bra... Här har de funkat, men ingen av dem har varit i och pillat speciellt mycket heller iofs.
  • ludenben

Nä pillar de där går de upp i ett nafs... nu är min unge extremt för att pilla iofs men spela roll, det ska va säkert. ICA tror jag säljer i 2 eller 3 pack. Till dom får du en "plastnyckel" du drar ut de med från uttaget. IKEA har så att man vänder på en plopp (en de har målat röd) och drar ut den med baksidan. Nu var det ca 2 år sen jag köpte IKEA så om de fått många klagomål kanske de har ändrat modell från 2006 till 2008, hoppas. Annars är ICA kanon

• myskatt

Har du inte petskydd i uttagen? Om inte, funderat på att byta ut dem?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • ludenben

bor man i gamla hus, tex byggda på 60talet och 70 talet är det inte säkert att de är petskyddade. Man kan enkelt köpa petskydd istället för att byta ut alla uttagen. Bor man i hyresrätt som jag är det ju inte våra grejer de sär uttagen. Bor man i hus investerar man mer kanske.

myskatt skrev 2008-07-17 13:50:22 följande:
    Har du inte petskydd i uttagen? Om inte, funderat på att byta ut dem?
  • myskatt
    ludenben skrev 2008-07-17 14:24:25 följande:
    bor man i gamla hus, tex byggda på 60talet och 70 talet är det inte säkert att de är petskyddade. Man kan enkelt köpa petskydd istället för att byta ut alla uttagen. Bor man i hyresrätt som jag är det ju inte våra grejer de sär uttagen. Bor man i hus investerar man mer kanske.
    Jo visst är det så.

Vi böt till jordat i hela huset när dottern började krypa. Orkade inte hålla på med massa extra pluttar om det inte behövdes .
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • ludenben

jo klart, hus är ju ens eget

myskatt skrev 2008-07-17 14:30:41 följande:
    Jo visst är det så. Vi böt till jordat i hela huset när dottern började krypa. Orkade inte hålla på med massa extra pluttar om det inte behövdes .
Svar på tråden Petskydd till eluttag