• Anonym

Får man lättare missfall av Seaband???

både jag och min kompis fick MF,då använde vi båda seaband..
    finns det något som visar på större risk vid mf om man använder seaband?
    Nu är jag gravid igen och mår sjukt illa.Vill gärna plocka fram mitt seaband,men blivit nojjig nu att det kan vara en orsak....rätta mej gärna om jag har fel...

• Svar på tråden Får man lättare missfall av Seaband???
  • Ofir1

Jag har aldrig sett någon studei beträffande det.
    Men mitt sunda förnufft skriker -NEJ.
    Jag kan verkligen inte tro att det finns något samband. Själv använde jag seabands och fick 2 friska flickor. Så plocka du fram dem igen.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • Anonym

Det är ju till för illamående vid åksjuka och graviditet och det är inget ämne man får i sig så det verkar ju konstigt att de skulle öka risken för missfall, men jag är ingen expert på området.

• Dahliaer

Hade seaband på mej mer eller mindre dygnet runt i 35veckor.

Varför skulle ett armband påverka till missfall?

• olympia71

jag fick inte heller missfall utan två välskapta killar. har du hört det någonstans eller vadan denna slutsats?

• BetongMorsa

Ja det låter tyvärr mer som en tråkig slump. Ledsen att både du o kompisen fick missfall men det finns nog andra orsaker...

• Ofir1

Skulle det vara klarlagt att seabands orsakade missfall så skulle de ju inte rekomenderas till gravida.
    Sen finns det såklart jätte många som använt seabands och fått mf. Det är ju jätte många gravida som använder dem och en del graviditeter slutar i mf. Men jag tror att de hade fått mf oavsett seabands eller ej.

• Anonym

tycker också det verkar konstigt,,men e ju lite gravid nojjig..
    ska nog leta upp dem,,,för detta illamående orkar jag inte med..
    finns det andra tips för illamående?
    tack..

• Anonym

Tack för era svar..har inga belägg för det alls.utan bara en tanke som slog mej... nu ska jag leta fram mina!!!

• toveca

Jag har använt seaband under båda mina lyckade graviditeter. Däremot inte de två gånger jag fått missfall.

Denna graviditet får jag även akupunktur mot mitt illamående, vilket ju är lte samma sak eftersom nålarna sätts på samma ställe som seabanden trycker.

Jag tror inte att du behöver oroa dig.

Mår du dessutom så väldigt illa så är ju bara det ett tecken på att det nog går bättre den här gången

Hugo 17/2 -07 och BF 13/12 - 08
  • Ofir1

Ja, man blir ju lätt nojjig. Särskilt när man har mf bakom sig. Men det bästa du kan göra är nog att försöka fokusera på att njuta av graviditeten i stället. Själv tänkte jag som så att jag skulle ångra mig i efterhand om jag slösade bort hela graviditeten på att oroa mig i onödan. Så oroa mig fick jag bara göra när det fanns en riktig anledning.

Andra tips är postafen (åksjukepiller som finns receptfritt på apoteket).

Svar på tråden Får man lättare missfall av Seaband???