• Dorro85

Tips för röksug/snussug!

Här tycker jag att vi som har svårt med att sluta röka/snusa innan, under eller efter graviditeten kan dela med oss om tips på hur man kan minska röksuget!

Vi behöver hjälp och att peppa varandra är det bästa som finns! Särskilt om man har små huskurer/tips på hur man får bort det där förbannade suget efter nikotin!

Så dela med er!

• Svar på tråden Tips för röksug/snussug!
  • Knasa

Min sambos mormor använder fishermans halstabletter. Hon brukade röka 2-3paket om dagen. Nu säger hon "jag ska ta mig ett bloss" så tar hon fisherman. =D

• Dorro85
    Knasa skrev 2008-07-17 11:35:34 följande:
    Min sambos mormor använder fishermans halstabletter. Hon brukade röka 2-3paket om dagen. Nu säger hon "jag ska ta mig ett bloss" så tar hon fisherman. =D
    wow. inte dåligt! jag fick tipset om att skära ingefära i bitar och stoppa upp dom en prilla! (jag är rökare). och fan vad det funkar! det har en aning känsla av en snus, då det är lite stark smak på ingefära. hellre det än en cigarett!

och borsta tänderna är ett tips också! dock inte provat ännu, men jag ska göra det :)
  • Knasa

Lycka till iaf! :D

Dorro85 skrev 2008-07-17 11:42:21 följande:
    wow. inte dåligt! jag fick tipset om att skära ingefära i bitar och stoppa upp dom en prilla! (jag är rökare). och fan vad det funkar! det har en aning känsla av en snus, då det är lite stark smak på ingefära. hellre det än en cigarett!och borsta tänderna är ett tips också! dock inte provat ännu, men jag ska göra det :)
  • PerG

När jag slutade så började jag motionera. Kicken från att ha tränat gjorde att snussuget dämpades rejält. Borde ju funka i början av graviditeten iallafall...

• Dorro85
    PerG skrev 2008-07-17 11:45:44 följande:
    När jag slutade så började jag motionera. Kicken från att ha tränat gjorde att snussuget dämpades rejält. Borde ju funka i början av graviditeten iallafall...
    ne, inte för mig... är jag ute och går o så blir jag jätteröksugen.
  • PerG

Jag får förtydliga då: Träna!.. ;)... Man ska bli svettig, flåsig och trött.. det som händer i kroppen då är att endorfiner släpps lösa och dessa kompenserar suget eftersom det är samma ämnen som kroppen släpper lös när man röker/snusar...

Dorro85 skrev 2008-07-17 12:11:06 följande:
    ne, inte för mig... är jag ute och går o så blir jag jätteröksugen.
  • Dorro85
    PerG skrev 2008-07-17 12:15:34 följande:
    Jag får förtydliga då: Träna!.. ;)... Man ska bli svettig, flåsig och trött.. det som händer i kroppen då är att endorfiner släpps lösa och dessa kompenserar suget eftersom det är samma ämnen som kroppen släpper lös när man röker/snusar...
    ah, men det går inte heller just nu. foglossning. men hemma gör jag småövningar som barnmorskan sa att jag fick göra :) kan försöka bli svettig via dom :P
Svar på tråden Tips för röksug/snussug!