• LjubaviMoja

Bebisen fixerad hur långt kvar?

Fick reda på att vår lilla bebis är fixerad vill veta från er andra erfarna om hur länge det dröjde innan förlossningen startade efter att den fixerat sig. Min BM sa att jag ändå kan gå hela tiden ut men hade ändå varit kul att få höra från er andra hur det har varit för er.

Är i vecka 34+4

Tack på förhandGlad

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Svar på tråden Bebisen fixerad hur långt kvar?
  • xenaa

min son fixerade sig aldrig. utan låg ruckabr hela vägen in till förlossningen och jag gick över med 6 dagar

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • 1891

Min fixera sig i vecka 32-33 o e nu i 40.. här händer inte mycket

• jannike85

hur tidigt/sent bebisen fixerar sig har tyvärr inget med när den bestämmer sig för att komma ut! Min är också fixerad, är i vecka 36 +5

• LjubaviMoja
    1891 skrev 2008-07-17 13:52:12 följande:
    Min fixera sig i vecka 32-33 o e nu i 40.. här händer inte mycket
    Aj då gav inte mig så mycket hopp hehhe
  • LjubaviMoja

Nä innerstinne vet jag nog det men har hört ett par st här på FL att de fött ganska snart efter att bebisen fixerat sig.

• morrontrött

min va nog fixerad v 35 och kom ut v 40+6.

• marsed

Min lilla var fixerad men ruckbar redan för 4v sen (v34), helt fixerad för 2v sen och nu igår var hon ruckbar igen. Tydligen kan dom åka lite upp o ner men har ingen som helst betydelse för förlossningen enligt BM. Har ett jättetryck neråt så jag hoppas ju att det kommer igång snart även om jag har 2v kvar...

• LjubaviMoja
    marsed skrev 2008-07-17 14:10:43 följande:
    Min lilla var fixerad men ruckbar redan för 4v sen (v34), helt fixerad för 2v sen och nu igår var hon ruckbar igen. Tydligen kan dom åka lite upp o ner men har ingen som helst betydelse för förlossningen enligt BM. Har ett jättetryck neråt så jag hoppas ju att det kommer igång snart även om jag har 2v kvar...
    Ja jag kan inte gå det gör så ont och trycker där nere vinglar fram och tbx hela tiden.
  • lia76
    xenaa skrev 2008-07-17 13:51:30 följande:
    min son fixerade sig aldrig. utan låg ruckabr hela vägen in till förlossningen och jag gick över med 6 dagar
    Åh exakt här med... Eller jag gick över med 8 dagar men värkarna satte igång på BF+6
    Men hon låg ruckbar ända tills jag fick mina värkar.
    Lade sej ruckbar flera veckor innan BF
    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • marsed

Hot Mama211 skrev 2008-07-17 14:14:50 följande:

Ja jag kan inte gå det gör så ont och trycker där nere vinglar fram och tbx hela tiden.
    Men är ju ändå lite tidigt för din del så trots allt vore det ju bra om den lill* stannade några veckor till.
  • mcsn83

Min son var fixerad i vecka 31. Han kom i vecka 37+6 .

• LjubaviMoja
    marsed skrev 2008-07-17 14:29:41 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-07-17 14:14:50 följande: Men är ju ändå lite tidigt för din del så trots allt vore det ju bra om den lill* stannade några veckor till.
    Ja klart har inte sagt något annat men att jag skulle föda tidigare kan hända födde min dotter i vecka 38 så helt omöjligt är det inte har haft ganska mycket sammandragningar och slemproppen har gått.
  • lia76

slemproppen kan lossna veckor i förväg...
    Den återbildas delvis och är inte heller något tecken på att förlossningen är på G, kan ändå dröja några veckor

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • marsed

Hot Mama211 skrev 2008-07-17 14:46:55 följande:

Ja klart har inte sagt något annat men att jag skulle föda tidigare kan hända födde min dotter i vecka 38 så helt omöjligt är det inte har haft ganska mycket sammandragningar och slemproppen har gått.
    Vad säger BM då? Måste kännas lite oroligt för dig.... Håller tummarna för att allt går bra för dig iaf!
  • LjubaviMoja
    marsed skrev 2008-07-17 14:49:52 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-07-17 14:46:55 följande: Vad säger BM då? Måste kännas lite oroligt för dig.... Håller tummarna för att allt går bra för dig iaf!
    Jo hon säger att jag kan börja förbereda mig men att allt kan hända lixom så inget säkert har hon sagt förutom att mina sammandragningar kan betyda att jag ändå föder lite tidigare än väntat. Två sista veckorna har det kännts som att  det är dags hela tiden men det är nog bara jag som inbillar mig vill jo självklart oxå att den stannar kvar här inne tills vecka 37 iaf.
Svar på tråden Bebisen fixerad hur långt kvar?