• Pyssilullan

Kan mensen bli väldigt Oregelbunden eller Hoppas över en gång, efter man fått tillbaka den efter graviditet?

Måste fråga!

Fick en Blödning 11 juni - säkerligen mens, 8 mån efter förlossningen

Men nu är det ju den 17 juli och jag har inte fått den "andra mensen"
    Kan den hoppa över så här i början eller vara väldigt oregelbunden, eller är ngt fel?

• Svar på tråden Kan mensen bli väldigt Oregelbunden eller Hoppas över en gång, efter man fått tillbaka den efter graviditet?
  • Maroschka

Absolut kan det hoppa och tjorva på ett bra tag efter en förlossning innan den stabiliserar sig, OM den gör det

För mig blev det tvärtom. Efter att ha haft jätte oregelbunden mens och jobbigt att bli med barn så blev den nästan som en klocka direkt efter och nästa barn blev till på första försöket

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Hallonböna

ja det kan den absolut göra. Jag blev jätte rädd att jag blivit gravid igen när jag väntade på min andra mens, som lät dröja flera vekor

(¯`°♥?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?ღ. Mammas Gullgryn .ღ?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?♥°´¯)
  • Pyssilullan

PUH!! Det ramlade en sten från mitt bröst..
    Man blir ju orolig och undrar vad som är på tok och si och så.
    Jag kände nämligen rejäl mensvärk i två dagar och TRODDE det var på G
    Men inget dök upp...

• RaraBarn

Japp så kan det vara... men tro inte att du är "säker" för det
    Jag fick barn i dec, fick inte mensen förrän i dec året efter och sen kom inte mer...
    i april blev jag gravid igen utan att ha haft mens sedan december, inte helt planerat men lika lyckliga var vi för det....
    Efter barn två, född i januari fick jag mensen igen i mars året därpå, sedan var jag utan i fyra månader igen innan den dök upp igen...

Det som är jobbigt är att alltid bära med sig bindor eller tamponger utifall att den skulle bestämma sig för att komma.

• längtan76

Va skönt att höra!! Väntar oxå på tvåan... Fick barn i mars och mensen dök upp i slutet av juli... VÄNTAR!! Man hinner tänka så många tankar! Barn nummer två kom till under amningen av barn nr 1. Får väl försöka hålla mig kall ett tag´till... Tack!

• 242

åh,inte bara ja som undrat,ja fick mensen 2mån efter förlossning (kunde inte amma) fick den me jämnt mellanrum två ggr sedan hoppade den över en gång på pricken ,å kom sen igen förväntat datum...nervig man blev?tog två grav test..haha

• Sassilina

sist hade jag över 60 dagar emellan blev oxå lite smått orolig då.

Izabella och Peter ni är allt för mig
Svar på tråden Kan mensen bli väldigt Oregelbunden eller Hoppas över en gång, efter man fått tillbaka den efter graviditet?