• sahara

Receptbelagd medicin mot mensvärk ?

Min dotter har det jobbigt med kraftig värk första dygnet när hon får mens.
    Hon har provat allt som är receptfritt, Ipren,Alvedon,ibumetin mm men inget hjälper.
    P-piller kan ju tydligen hjälpa.Men hon vill helst inte äta p-piller.
    Det börjar bli dags att beställa tid hos läkare nu för så här kan hon inte ha det.
    Tänkte bara höra här om det är någon som har erfarenhet av något receptbelagt medel mot mensvärk.
    När jag var ung tog jag Naprosyn mot mensvärken.Men det kan tydligen öka på blödningen så det kanske inte är så bra.

• Svar på tråden Receptbelagd medicin mot mensvärk ?
  • azofia

Voltaren kan tas mot menssmärtor.
    Jag har faktiskt gjort något så korkat som att nalla av min mans tabletter som han fick utskrivna, dock tog han aldrig av dem så jag lånade lite.
    Funkade klockrent, från att inte kunnat stå upp rakt så tog jag mig igenom mina dagar smärtfritt på bara en tablett.

Självklart vet jag att man inte äta andras mediciner.. men nöden har ingen lag.

• sahara

Tack för tipset !

Håller med.Nöden har ingen lag.Jag vet själv hur hemskt det är med mensvärk så jag lider med min dotter.
    (min mensvärk försvann tack o lov efter att jag fött barn!)

• Gummis

Jag kan tänka mig vad din dotter går igenom jag har haft samma problem. Jag fick till slut ORUDIS utskrivet och vilken skillnad!! Helt plötsligt kunde jag fungera som vanligt mensdagarna i stället för att ligga i fosterställning! Jag tycker du ska prova att få dom utskrivna. Min kompis fick låna en av samma anledning 2 dagar senare hade hon egna och ansåg att nu hade hon kommit till himmelriket. :) Lycka till!

• EW85

Diklofenak , vet en tjej som tar dom.

• mimmi 1

min dotter hade en fruktansvärd mens värk... hon fick naproxen, (pronaxen är samma)som hon tycker är bra... men det är bra om man tar tabl. så fort man känner den molande värken komma, inte vänta för länge...

• viti

Brufen 600mg funkar för mig när det är som värst.
    Eller 3st ipren 200mg, blir samma sak.

Svar på tråden Receptbelagd medicin mot mensvärk ?