Dragon Gate i Älvkarleby
Finns här någon som vet om man kan stanna och bra äta vid Dragon Gate i Älvkarleby eller om man måste gå in och lösa inträde? Deras hemsida var ju under all kritik...
Finns här någon som vet om man kan stanna och bra äta vid Dragon Gate i Älvkarleby eller om man måste gå in och lösa inträde? Deras hemsida var ju under all kritik...
Har åkt upp dit en gång i tron om att det skulle finnas något där. Väl där uppe och utanför stod en liten barack där de sålde korv!! Snacka om surt. Om jag var du skulle jag satsa på något annat, det där verkar vara ett uruselt ställe...har varit på gång i flera år och det verkar inte hända något där.
För vi snackar om där...utanför Gävle, va? Annars kanske jag säger fel...
De har nyss öppnat. Vet dock inte om restaurangen är igång än...
Tidigare var där avspärrat.
Endast en korvmoj, och bensinpumpar då...
Är det klart än då?
När jag åkte förbi i helgen var det ju inte färdigt...
De har haft invigning. Men för att komma till restaurangen måste man betala inträde som ligger på 200 kr, sen skulle maten inte vara särskilt billig direkt heller... Men det är vad jag har hört! Så det kan vara på något annat vis. Vi avstod från att åka dit när vi hörde att inträdet var 200kr/pers. Riktigt så mycket vet jag inte om det finns att titta på där ännu så att det skulle vara värt de pengarna...
Tack för era svar. Vi ska ju ändå åka förbi, så det kunde ju vara kul att få ett annat matställesalternativ än Tönnebro, men som det verkar så får det nog vänta i några år. Är INTE sugen på att betala 200 kr i inträde för att få sitta ner och äta i lugn och ro, och varm korv vill jag inte heller ha.
I Aftonbladet hade de nåt om bästa matställena efter vägarna...ska titta....där finns en länk till höger där det står att man kan ladda ner för att spara i handsfacket. Verkar som en bra idé, det ska jag också göra. Jag gillar att äta gott när jag är ute och åker. Hoppas det kan vara ett tips för dig.
www.aftonbladet.se/resa/sverige/article2706378.ab
Skojar de? 200 spänn för att kolla på kinesisk kitch, ha, ha, ha, ha. Frågan är om jag skulle gå in om de betalade mig 200!
Hemsidan ser inte direkt övertygande ut: www.dragongate.eu/
Senaste nytt om entréavgiften vid Dragon Gate
arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.66007
Annars finns ju GävleBro också...