• Pollica

Vilka är era favorit kombinationer i tårta?

Jag ska göra tårta i helgen med två moussefyllningar? men vet inte vilka smaker jag ska väljer. Det finns ju en uppsjö av olika kombination och nu kan jag inte bestämma mig.
    Vilka är era två favoritkombinationer?
    Och använder ni ljus- eller chokladsockerkaksbotten?

• Svar på tråden Vilka är era favorit kombinationer i tårta?
  • AnnaVirrPanna

ljus sockerkaks botten, jordgubbsmousse och vitchokladmousse. mums!!

• J W

chokladbotten, chokladkräm och citronfromage... Täck tårtan och spritsa ed chokladkrämen oxå
    Underbart!

(sa jag att jag älskar choklad? )

• Pollica

Åh, båda låter jättegoda. Har ni några recept att dela med er av?

• J W
    Svar på #3
    tårtbotten görs enligt potatismjölspaketet...
    Chokladkrämen: 3dl grädde blandas med 1dl kakao och 1dl socker. Låt stå i kylen ca 30 min. Vispa sedan den tjock och toppig ( så den går att spritsa).
    Citronfromage enligt paketet
  • SoloYo

chokladbottnar med chokladgrädde (vispgrädde vispade med kakao och socker) och färsk hackad/tärnad mango. Mer chokladgrädde på toppen och sedan kiwi och riven vit choklad som garnering!
    Riktigt RIKTIGT gott!

Kombinationen choklade - mango är en riktig fullträff. (Vart själv trött på alla jordgubbar och hallon.....)

• kidA

ljusbotten

geishafluff eller dumlefluff o hallonmousse

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Annalisa73

Fluffiga chokladbottnar (som sockerkaka fast med kakao i), vaniljkräm emellan, grädde på och överst ett lager med kavlad marsipan (grön och rosa finns på ICA. I original är marsipanen naturell, dvs helt ljus).
    Liknar princess, fast med chokladsmak. Minns ej namnet på den, men den är god som attan! Pudra kakao över, så blir det ännu bättre. Jag tror man kan ha chokladmousse i den också. Den kan du "fuskgöra" med hårt vispad grädde och kakao som du siktar genom en tesil innan du blandar den med grädden.

MMMMUMS. Jag älskar tårta!

• Pollica

Åh, alla låter jättegoda. Men har ni några recept?

Svar på tråden Vilka är era favorit kombinationer i tårta?